Przejdź do głównej treści

Wpłynęło 8 ofert na budowę obwodnicy Obornik

| gddkia.gov.pl | Lokalne

Osiem ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024 – 2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. W pierwszej połowie przyszłego roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą.

Przetarg na wyłonienie wykonawcy GDDKiA został ogłoszony 10 października br. W trakcie postępowania wpłynęło ponad 500 pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert.

Teraz analiza ofert
Najniższa, złożona przez Konsorcjum firm KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. ma wartość 853 456 675,21 zł. Najwyższą, na kwotę 1 305 879 367,89 zł złożyło Konsorcjum firm Trakcja S.A. oraz Doğuş Inşaat ve Ticaret A.Ş. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 969 683 895,93 mln. zł.

Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny będzie cena (55 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.).

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).

Nowa trasa połączy się z tzw. zachodnią obwodnicą Poznania. W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo, 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy głównej, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Zbudowane zostaną również dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego drogi S11, dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Obornik, obwód utrzymania dróg i inne elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej.

Źródło, foto: GDDKiA

Od 28 listopada do 12 grudnia 2025 r. autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej zatrzymają się na dwóch dodatkowych przystankach. Zmiana dotyczy dwóch kursów obsługiwanych w formule ZKA.
Przejazd kolejowy na ul. Kowanowskiej został zgodnie z planem zamknięty 24 listopada 2025 r., a prace potrwają do 8 grudnia. Mieszkańcy pytali, czy w tym czasie możliwe będzie przejście pieszo między Kowanowem a centrum miasta. Poprosiliśmy o wyjaśnienia Urząd Miejski oraz wykonawcę robót.
Redakcja eoborniki.pl zwróciła się do Urzędu Miejskiego z sześcioma pytaniami dotyczącymi inwestycji „Budowa drogi gminnej łączącej ul. Kowanowską z drogą krajową nr 11”. Mieszkańcy chcieli wiedzieć, dlaczego ul. Kowanowska straci bezpośredni wlot do DK11, co stanie się z sygnalizacją świetlną, a t…
Przedstawiciele Komisji Infrastruktury Sejmu RP odwiedzą w środę Oborniki. W planach jest spotkanie z samorządowcami i wizytacja dworca kolejowego. 
Budowa obwodnicy Rogoźna wyraźnie przyspiesza. Na nowym odcinku drogi wojewódzkiej formuje się rondo, a ekipy prowadzą intensywne prace przy oświetleniu, kanalizacji i infrastrukturze rowerowej. Inwestycja jest gotowa już w 71%.
Przedstawiciele władz lokalnych złożyli w piątek życzenia pracownikom socjalnym. 
Bistro Kultowa wygrała przetarg na wynajem lokalu gastronomicznego w Rogozińskim Centrum Kultury.