Przejdź do głównej treści

Co z wynajmem świetlic w gminie Oborniki?

| Łukasz | Lokalne

Rada Miejska w Obornikach ma zająć się zasadami wynajmu świetlic wiejskich.

Przewodniczący Paweł Drewicz zaprasza na LIV (54) sesję Rady Miejskiej w Obornikach, która odbędzie się 31 sierpnia 2022 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Obornikach. Radni zajmą się m. in. sprawą wynajmu świetlic. Po decyzji burmistrza Szramy o wysłaniu informacji przez sms do sołtysów o zakazie wynajmu świetlic pojawiło się wiele niejasności. Wysłane pismo także nie było dobrze odebrane przez znaczną część gospodarzy wsi. Uważają, że takie decyzje powinny być z nimi wcześniej konsultowane, aby uniknąć nieporozumień. 

Rada dziś podejmie również temat strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych. Poniżej porządek obrad przewidziany na sierpniowej sesji:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołów z L, LI (uroczystej), LII i LIII (nadzwyczajnej) sesji Rady Miejskiej w Obornikach.
  4. Sprawozdanie Burmistrza Obornik z prac w okresie między sesjami.
  5. Sprawozdania komisji z prac w okresie między sesjami.
  6. Zapytania do przewodniczących komisji w zakresie dotyczącym przedstawionych sprawozdań.
  7. Zapytania radnych do przedstawicieli Zarządu i Rady Powiatu Obornickiego oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych, instytucji kultury i prezesów spółek.
  8. Zapytania sołtysów.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Oborniki na rok 2022 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Oborniki na lata 2022-2041(osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
  11. Podjęcie uchwały w sprawie Budżetu Obywatelskiego w Gminie Oborniki na 2023 rok (osoba referująca: Kierownik Biura Promocji i Sportu p. Krzysztof Sroka).
  12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zakresu pomocy świadczonej przez Gminę Oborniki na rzecz obywateli Ukrainy, w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa (osoba referująca: Kierownik Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego p. Iwona Chmielarczyk).
  13. Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie zasad i trybu korzystania ze świetlic wiejskich na terenie Gminy Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego p. Iwona Chmielarczyk).
  14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Oborniki na rok szkolny 2022/2023 (osoba referująca: Dyrektor Centrum Usług Wspólnych p. Krzysztof Hetmański).
  15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (osoba referująca: Dyrektor Centrum Usług Wspólnych p. Krzysztof Hetmański).
  16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania dodatków oraz innych składników wynagrodzenia nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Oborniki (osoba referująca: Dyrektor Centrum Usług Wspólnych p. Krzysztof Hetmański).
  17. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w miejscowości Uścikówiec, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego p. Lidia Kizior-Pietrzak).
  18. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia na terenie Obornik strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych (osoba referująca: Kierownik Wydziału Inwestycji i Rozwoju p. Przemysław Mączyński).
  19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia lokalu położonego w Obornikach przy ulicy Rynek 16/1 na okres 10 lat (osoba referująca: Kierownik Wydziału Obrotu Nieruchomościami i Gospodarki Mieszkaniowej p. Monika Rasztorf-Gała).
  20. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej nieruchomości położonej w miejscowości Oborniki, gmina Oborniki, stanowiącej własność Gminy Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Obrotu Nieruchomościami i Gospodarki Mieszkaniowej p. Monika Rasztorf-Gała).
  21. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ronda w miejscowości Oborniki, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  22. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Oborniki, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  23. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Łazarewicza, dz. 3007/11 o pow. 10 m2; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  24. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Łazarewicza, dz. 3007/11 o pow. 20 m2; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  25. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Garażowa, dz. 1152/2 o pow. 33 m2; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  26. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Obrzycka, dz. 1862/1 o pow. 564 m2; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  27. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Paderewskiego, dz. 513/10 o pow. 20 m2; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  28. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Obornikach stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (ul. Towarowa, dz. 818/2 o pow. 1,4629 ha; osoba referująca: Kierownik Wydziału Geodezji i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  29. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Obornikach.
  30. Informacje o zgłaszanych interpelacjach i zapytaniach radnych oraz udzielonych na nie odpowiedziach.
  31. Wolne głosy i wnioski.
  32. Zamknięcie sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej

         w Obornikach

 

      Paweł Drewicz

 

Uczniowie szkoły z Chrustowa doczekają się upragnionej sali gimnastycznej. Trwają już pierwsze prace.
Podczas obchodów Dni Obornik,  27 czerwca 2025, odbyła się uroczysta Sesja Rady Miejskiej. Ceremonia składała się z czterech części, w trakcie których wręczono wyróżnienia dla firm, instytucji i osób szczególnie zasłużonych dla Gminy Oborniki.
W tym roku ponownie w ramach Dni Obornik w piątek, 27 czerwca, odbędzie się Dzień Profilaktyki Zdrowia, pod hasłem „GO po zdrowie!”. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z różnych darmowych badań.
Przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej w Obornikach ruszyła kolejna inwestycja wodociągowo-kanalizacyjna realizowana przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. To część szerszego programu obsługi prywatnych inwestorów, który z powodzeniem funkcjonuje na terenie gminy.
Od 2018 roku w Polsce obowiązuje prawo, nakładające na władze samorządowe obowiązek sporządzania raportu o stanie gminy. Regulacje te mają zastosowanie zarówno do gmin, powiatów, jak i województw.
Zgodnie z wnioskiem podpisanym przez Burmistrza Zaranka zwołana jest w dniu 18.06.2025 w trybie nadzwyczajnym sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Podczas XIII Sesji IX Kadencji Rady Gminy Ryczywół, radni nie udzielili wotum zaufania Wójtowi Romanowi Trzęsimiechowi za rok 2024.