Przejdź do głównej treści

8 ofert na przebudowę ul. Różanej w Rogoźnie

| eoborniki.pl, rogozno.pl | Lokalne

Do Urzędu Miejskiego w Rogoźnie wpłynęło 8 ofert na przebudowę ul. Różanej.

Firmy miały czas do czwartku 28 maja na złożenie ofert na przebudowę ul. Różanej w Rogoźnie. Zgłosiło się 8 podmiotów. 3 z nich przedłożyły propozycje o wartości 1,5 mln zł i mniejszej. Zapewne spośród nich zostanie wyłoniony wykonawca inwestycji. Najniższą ofertę złożył Drogmel z gminy Pobiedziska. Blisko 70 tys. zł droższa propozycja pochodzi z firmy Iveston z Obornik, a na równe 1,5 mln zł wyceniło prace przedsiębiorstwo BIMEX.

Gmina Rogoźno na budowę drogi pozyskała 1,6 mln zł dofinansowania, co stanowi 70% wartości kosztorysowej inwestycji. Wyniki przetargu wskazują, że Rogoźno wyda na to działanie znacznie mniej pieniędzy. 

Przedłożone oferty - Przebudowa ul. Różanej.

Opis części inwestycji na ul. Różanej w Rogoźnie:

Przebudowa ulicy Różanej w Rogoźnie obejmuje roboty budowlane związane z wykonanie robót następujących branży: - roboty drogowe, - roboty na sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem wymiany przyłączy wodociągowych, - roboty związane z wykonaniem kanału technologicznego. Roboty drogowe: Zakres postępowania obejmuje przebudowę ulicy Różanej na odcinku od ul. Mickiewicza do ul. Działkowej. Roboty rozbiórkowe obejmują: - rozbiórka nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego wraz z podbudową, - rozbiórka nawierzchni zjazdów publicznych z betonu asfaltowego wraz z podbudową, - rozbiórka nawierzchni zatok postojowych z betonu asfaltowego wraz z podbudową, - rozbiórka nawierzchni jezdni z trylinki wraz z podbudową, - rozbiórka nawierzchni chodników i zjazdów z betonowej kostki brukowej wraz z podbudową, - rozbiórka istniejących krawężników betonowych na ławie betonowej. Roboty rozbiórkowe można wykonywać mechanicznie lub ręcznie. Roboty należy prowadzić w taki sposób aby nie uszkodzić elementów, które zostaną przekazane Inwestorowi lub mieszkańcom (dotyczy kostki wbudowanej w pasie drogowym przez Właścicieli posesji). Wybrane przez Inwestora materiały z rozbiórki należy złożyć we wskazanym miejscu (kostkę brukową z rozbiórki należy składować na paletach). Pozostały materiał pozyskany z rozbiórki należy wywieźć poza teren budowy i zutylizować na koszt Wykonawcy robót. Zakres inwestycji - wykonanie robót rozbiórkowych, - wykonanie koryta drogowego pod projektowane nawierzchnie, - regulacja wysokościowa istniejących studni i zasuw, - wykonanie krawężników, obrzeży i oporników na ławie betonowej z oporem, - wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni z betonowej kostki brukowej, - wykonanie konstrukcji nawierzchni chodników, - wykonanie konstrukcji nawierzchni opaski, - wykonanie konstrukcji nawierzchni zjazdów indywidualnych i publicznych, - wykonanie konstrukcji nawierzchni zatok parkingowych (parkowanie równoległe i prostopadłe), - wykonanie konstrukcji nawierzchni miejsc postojowych dla posiadaczy karty parkingowej, - wykonanie konstrukcji nawierzchni pieszojezdni (sięgacze z ul. Różanej) - wykonanie elementów uspokojenia ruchu (progi zwalniające), - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu, - wykonanie zieleni. Parametry techniczne przebudowywanej drogi - status drogi – droga publiczna gminna; - klasa techniczna – droga klasy D; - prędkość projektowa – Vp = 30 km/h; - szerokość jezdni – 5,00 m; - szerokość chodnika – min. 2,00 m (chodnik przylegający do jezdni); – 1,50 m  (chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni).

Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…
Od wielu miesięcy ul. Lipowa w Obornikach obok Parku Niepodległości jest podtapiana przez niewydolną kanalizację deszczową. W końcu ma to ulec zmianie. 
Na Stacji Uzdatniania Wody w Obornikach natura lubi zaglądać częściej niż niejeden mieszkaniec. Kaczki, łabędzie, zające, jeże, a nawet sarny – to wszystko już nikogo nie dziwi. Ale ostatnio monitoring zarejestrował gościa wyjątkowego. W kadrze pojawił się łoś. I to nie byle jaki – młody, postawny…
Centrum Rekreacji Oborniki już wkrótce przejdzie długo wyczekiwany remont strefy szatni. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. w ramach programu „Zielona Transformacja Miast” Banku Gospodarstwa Krajowego.