Skip to main content

Telefoniczne i elektroniczne wsparcie podatników

| Krajowa Administracja Skarbowa | Finanse

Mimo ograniczeń w obsłudze bezpośredniej Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) realizuje swoje obowiązki i zdalnie wspiera podatników w ich sprawach. Poza usługami on-line, w każdym z urzędów działają specjalne infolinie, a nasi eksperci codziennie odpowiadają na setki mailowych i telefonicznych pytań podatników.

Wielkopolska KAS obsługuje dziennie ponad 6,5 tys. połączeń telefonicznych i ponad 800 e-maili od podatników. 

Mimo tego, że nie przyjmujemy podatników osobiście, przygotowaliśmy takie rozwiązania, które mają pozwolić na jak najlepszą obsługę spraw naszych klientów. Rozbudowaliśmy podatkowe infolinie telefoniczne działające w każdym urzędzie skarbowym, aby móc wpierać podatników w załatwianiu ich spraw. Dziennie przeprowadzamy średnio ponad 6,5 tys. rozmów, odpowiadając na Państwa pytania i wątpliwości (to średnia dzienna liczba obsłużonych telefonów od podatników w całym województwie wielkopolskim). Każdego dnia otrzymujemy również ok. 830 maili, na które staramy się na bieżąco odpowiadać. W samym powiecie Obornickim obsługujemy dziennie 292 połączenia telefoniczne i 36 maili. 

Aktualnie, w szczytowym okresie akcji rozliczeń PIT, najwięcej telefonów i zgłoszeń mailowych dotyczy właśnie tematu zeznań rocznych, ale uruchomione numery infolinii obejmują wszystkie kategorie spraw, z jakimi mogą się do nas zgłaszać podatnicy.W przypadku pytań lub wątpliwości podatkowych najlepiej kontaktować się bezpośrednio ze swoim urzędem skarbowym.

Nasi eksperci są do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach pracy (w poniedziałki 8.00-18.00, a od wtorku do piątku – 8.00-15.00). Aktualne informacje o numerach uruchomionych infolinii znaleźć można na stronach internetowych poszczególnych urzędów na www.wielkopolskie.kas.gov.pl.

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy.
  W tym roku „czternastka” będzie wypłacona we wrześniu. Niektórzy seniorzy dostaną ją wcześniej, bo pod koniec sierpnia.
Osiem organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego (JST) różnych szczebli zgłosiło postulaty zmian do projektu nowej ustawy o dochodach samorządów, który Ministerstwo Finansów zaprezentowało kilka tygodni temu.
„Aktywny rodzic” to nowy program, który pomoże rodzicom godzić pracę zawodową z opieką nad dziećmi. Ruszy 1 października. Od tej daty opiekunowie będą mogli składać wnioski o jedno z trzech nowych świadczeń.
Lokaty bankowe od lat stanowią popularny sposób na lokowanie oszczędności. Choć oferują one pewne korzyści, mają również swoje wady, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji o ulokowaniu środków na takiej inwestycji. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety i wady lokat bankowych.
Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o świadczenie w wysokości 300 zł z programu „Dobry Start”. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. 
Inwestorzy aktywni na rynkach kruszców na bieżąco śledzą sytuację związaną z aktualnymi kursami oraz zmianami zachodzącymi w skali globalnej, które bezpośrednio przekładają się na ceny produktów inwestycyjnych. Źródłem, które dostarcza danych na ten temat, są raporty przygotowywane przez Światową...