Skip to main content

Wizytówka firmy – sposób aranżacji prestiżowej sali sprzedaży

| tekst sponsorowany | Różne

Na pozytywne postrzeganie przedsiębiorstwa wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest sposób aranżacji sklepu. Ergonomiczny i elegancki sposób stylizacji sali sprzedaży przyciągnie nowych klientów i uczyni ich stałymi bywalcami. Dbałość o komfort warunków pracy docenią także pracownicy, którzy bezpośrednio komunikując się z otoczeniem, wpływają na opinię o firmie.

Przydatnym narzędziem marketingowym, które oceni obecny sposób postrzegania firmy na tle konkurencji, jest analiza SWOT. Skrót pochodzi od angielskich wyrazów: Strenghts (mocne strony), Weaknesses (słabe strony), Opportunities (szanse) oraz Threats (zagrożenia). Celem badania jest wskazanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa. Analizy SWOT często wykazują, że standard obsługi klienta w wielu punktach usługowych jest na zbliżonym poziomie i odbywa się na podobnych zasadach. Niekonwencjonalna aranżacja sali sprzedaży wyeliminuje zagrożenia w postaci powielania utartych schematów i odróżni badaną firmę konkurencji. Nietuzinkowe rozwiązania aranżacyjne i praktyczne meble zastosowane podczas stylizacji sklepu, wpłyną pozytywnie na wizerunek zewnętrzny oraz wewnętrzny firmy. Klienci odwiedzający punkty sprzedażowe docenią luksus i innowacyjność, a pracownicy – zwiększenie prestiżu i ergonomii swojego miejsca pracy.

Indywidualne podejście do klienta

Podczas prezentacji asortymentu sprzedawca powinien mieć możliwość indywidualnej obsługi klienta w specjalnie wyznaczonym miejscu. Pozycja stojąca przyjmowana podczas przymierzania produktów jest w dłuższym wymiarze czasu męcząca. Osoby trzecie próbujące zobaczyć towar na ladzie, na której trwa już prezentacja, często uniemożliwiają sprzedaż i zmuszają do zmiany miejsca trwającej już obsługi. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu będzie wyznaczenie indywidualnego miejsca przeznaczonego na demonstrację wybranego przez klienta asortymentu. W tym celu warto wyposażyć sklep w stolik i co najmniej trzy krzesła lub nieduże fotele. Odrębne miejsce wyznaczone na prezentację towaru sprawi, że klient poczuje się wyróżniony indywidualnym podejściem sprzedawcy. W rozmowach o asortymencie nie będą przeszkadzać osoby trzecie, które jednocześnie będą mogły swobodnie oglądać np. zegarki czy biżuterię prezentowaną w gablotach. Poza odrębnym miejscem prezentacji towaru do dyspozycji osób towarzyszących klientom powinna być zapewniona minipoczekalnia zlokalizowana wewnątrz sklepu. Osoby towarzyszące klientom spokojnie odpoczną na kanapie czy fotelach ustawionych w sali sprzedaży. Warto także pomyśleć o wieszaku, na który można powiesić płaszcz czy kurtkę utrudniające przymierzanie produktów. Klient nie będzie zmuszony do pozostawienia swojej garderoby na ladzie lub trzymania jej w rękach. Wolnostojące wieszaki także są dostępne na stronie marki AJ Produkty.

Miejsce pracy etatowca

Sklep służy klientom, ale jest także miejscem zatrudnienia pracownika. Jeśli praca ma iść sprawnie, ważne jest, aby osoba zatrudniona czuła się komfortowo w miejscu wykonywania obowiązków służbowych. Poza omówionym wyżej odrębnym miejscem obsługi, sprzedawca powinien mieć do dyspozycji krzesło siodłowe, na którym będzie mógł odpocząć. Praca przez 12 godzin jest wyczerpująca i nie wiąże się tylko z prezentacją produktów. Pracownicy często liczą asortyment, przyjmują nowy towar lub dokonują jego zwrotów. Można sobie taką pracę ułatwić. Na przykład ergonomiczne krzesło obrotowe firmy AJ Produkty pozwoli na wykonywanie obowiązków służbowych w pozycji siedzącej, bez konieczności wychodzenia na zaplecze. Pracownik spędza dużo czasu w boksie kasowym, gdzie jest finalizowana transakcja lub trwa praca nad dokumentacją sklepu. Kasa powinna także być wyposażona w ergonomiczne krzesło biurowe oraz biurko, które nie będą negatywnie wpływały na zdrowie pracownika. Krzesło z funkcją zmiennej pozycji, regulowanym oparciem oraz zagłówkiem zapewni komfortowe warunki pracy przy komputerze. Biurko o falistym kształcie, z możliwością regulacji wysokości blatu firmy AJ Produkty pozwoli na zajęcie wygodnej pozycji siedzącej.

Nowoczesna i prestiżowa sala sprzedaży obejmuje spersonalizowane miejsce obsługi klienta oraz minipoczekalnię. Obie te przestrzenie można wyposażyć w ergonomiczne meble. Za sprawą innowacyjnego podejścia w kwestiach obsługi, klient chętnie powróci do sklepu, w którym napotka najbardziej komfortowe warunki prezentacji produktów. Pracownik także wykonuje swoje obowiązki z większą starannością, jeśli pracodawca zapewnia mu dogodne warunki pracy. Wizerunek firmy jest zależny w dużym stopniu od właściwej aranżacji sklepu, ponieważ innowacyjność czy komfort wpływają na pozytywną ocenę zewnętrzną i wewnętrzną przedsiębiorstwa.

 

Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.
Kawa w Polsce coraz częściej staje się nie tylko sposobem na poranne pobudzenie, ale także swego rodzaju rytuałem. Podejście do kultury jej picia i parzenia różni się w zależności od kraju czy kontynentu. W Etiopii, gdzie rośnie sporo gatunków kaw, ceremonia parzenia potrafi trwać nawet kilka god...
Coraz więcej osób szuka praktycznych rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie pięknego i eleganckiego wyglądu wnętrz bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na pielęgnację.
Event manager to jeden z zawodów przyszłości, na który obserwuje się coraz większe zapotrzebowanie. Z usług organizatora imprez korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale też instytucje publiczne i osoby prywatne. Coraz więcej Polaków pragnie mieć zjawiskowe urodziny, wesele czy niezapomnianą k...
Rośnie świadomość na temat odzieży oraz jej produkcji, w związku z czym coraz więcej osób decyduje się na założenie tzw. szafy kapsułowej. Mieści ona uniwersalne, klasyczne ubrania o stonowanych odcieniach i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Poznaj kilka popularnych na całym świecie, pres...
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Okulary z filtrem światła niebieskiego stają się coraz popularniejsze i coraz częściej kupowane, ze względu na rosnącą świadomość na temat szkodliwości nadmiaru światła niebieskiego. Ten rodzaj światła emituje słońce, a także urządzenia elektroniczne – komputery, tablety, smartfony, telewizory i ...