Powiedzenie 'jak Cię widzą, tak Cię piszą' ma swoje odzwierciedlenie nie tylko w życiu codziennym, ale i w biznesie. I choć każda branża rządzi się swoimi prawami, ważnym aspektem dla nowoczesnych przedsiębiorstw jest wizerunek.
Nie bez przyczyny marki regularnie zmieniają design produktów. Dbają nie tylko o to, aby asortyment był bezpieczny, ale również, aby dobrze się prezentował. Trendy projektowe zmierzają obecnie ku ekologii. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw stara się inwestować w wytrzymałe opakowania, sprzyjające ochronie środowiska. Na półkach sklepów coraz mniej pojawia się produktów z tworzyw sztucznych. Ich miejsce zajmują m.in. pudełka wykonane z różnego rodzaju tektury. Aby przyciągnąć uwagę klienta i stworzyć wyjątkową kreację wizerunkową, gwarantującą jednocześnie bezpieczeństwo transportu, należy odpowiednio dopasować opakowanie do pakowanego towaru. Jakiego typu opakowań szukać? Co poza aspektem walorów estetycznych warto wziąć pod uwagę, wybierając pudełko?
Cechy idealnego opakowania
Opakowanie jest bardzo ważną częścią systemu identyfikacji marki. W poszukiwaniu odpowiedniego, dobrze jest kierować się ku takiemu, które posiada szerokie zastosowanie. Poza czynnikami estetycznymi, idealne modele mają chronić towar przed czynnikami zewnętrznymi. Muszą zatem charakteryzować się dużą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne np. podczas transportu. Poza tym należy także pamiętać, że nie powinny stwarzać problemów podczas produkcji. Opakowanie bezwzględnie musi być dopasowane do możliwości linii produkcyjnej, a także wymiarów wsadu.
Czym się kierować, wybierając opakowanie dla produktu?
Kreowanie opakowania produktowego wbrew pozorom nie jest zadaniem prostym. Projektowanie należy oprzeć na 3 parametrach, pozwalających stworzyć idealny koncept. Punktem bazowym jest dookreślenie jego zastosowania. Na rynku funkcjonują obecnie opakowania dedykowane rynkowi e-commerce jak np. opakowania kaszerowane. Pełnią one przede wszystkim rolę transportową. Ich zadaniem jest zabezpieczenie wysyłki. Inaczej natomiast proces budowania wizerunku produktu wygląda w przypadku opakowania przeznaczonego do sklepu stacjonarnego. Wówczas niezbędne jest zastosowanie wariantu z nadrukiem. Liczy się bowiem ważna ekspozycja i zwrócenie uwagi klienta poprzez odpowiednią komunikację oraz nieprzeciętny wizerunek.
Dopasowanie do produktu
Ważny aspekt na etapie konstruowania pudełka, stanowi dostosowanie do wymiarów wnętrza. Zadaniem tworzącego koncept jest stworzenie opakowania, dającego możliwość pokrycia całej powierzchni produktu, a także takiego, który nie będzie stwarzał problemów podczas pakowania. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na rodzaj tektury. W zależności od ciężaru towaru, należy zdecydować czy lepszym rozwiązaniem będzie opakowanie z tektury falistej lub tektury litej o odpowiedniej gramaturze, co oddziałuje jednocześnie także na wytrzymałość konstrukcji.
Funkcjonalne opakowania kaszerowane
W ofercie firm specjalizujących się w sprzedaży kartonów, można znaleźć modele o wielu zastosowaniach. Producent http://www.europak-center.com.pl/ posiada w swoim asortymencie pudełka wykonane z rozmaitych tektur w tym m.in. opakowania fasonowe, klapowe oraz kartony z kratownicą. Jednym z najpopularniejszych ze względu na swoją funkcjonalność jest opakowanie kaszerowane. Wszystko za sprawa solidnej konstrukcji, gwarantującej wytrzymałość na czynniki zewnętrzne. Zastosowany do produkcji materiał, posiada wysoką odporność na niekorzystne oddziaływanie wilgoci oraz promieni słonecznych. Nowoczesne technologie modelu kaszerowanego umożliwiają wysoką jakość druku offsetowego. Dzięki temu opakowania kaszerowane są świetną wizytówką firmy.
Nowoczesne opakowania to nie tylko gwarancja bezpiecznego transportu. Zmodernizowane linie produkcyjne, pozwalają producentom tworzyć pudełka na miarę XXI wieku, odpowiadające potrzebom klientów również z punktu widzenia funkcjonalności oraz wizerunku marki.