fbpx

Indoorowe kampanie reklamowe. Które ścianki promocyjne są najskuteczniejsze?

Akcje marketingowe toczą się w wielu kanałach jednocześnie. Każdy z nich cechuje się swoją specyfiką, którą należy uwzględnić podczas planowania kolejnych działań. Promocja we wnętrzach różnych obiektów – od galerii handlowych po hale targowe – wymaga skupienia uwagi na swoich materiałach w wyjątkowo trudnych warunkach. Liczba rozmaitych bodźców odbieranych przez obecnych tam ludzi sprawia, że przebicie się ze swoim pomysłem staje się wyjątkowo trudne.

Połączenie efektownej grafiki z czytelnym przekazem zapewnia najlepszy efekt

Trzeba się pozytywnie wyróżniać, aby móc liczyć na zdobycie uwagi. Duża liczba dynamicznie zmieniających się przed oczami obrazów, nakładające się na siebie wrażenia dźwiękowe – w takich okolicznościach utrzymanie koncentracji na jednej rzeczy dłużej niż przez ułamek sekundy graniczy z niemożliwością. Percepcja człowieka ma swoje granice, a po jej przekroczeniu umysł zaczyna niemal automatycznie odrzucać zbyt skomplikowane komunikaty. W miejscu, gdzie panuje hałas i mnóstwo podmiotów próbuje przyciągnąć klientów do siebie, do takiego „przeładowania” informacjami dochodzi błyskawicznie. I niejednokrotnie okazuje się, że w ekstremalnych okolicznościach stosunkowo prosta ścianka reklamowa  zapewnia większą efektywność niż ogromny billboard albo spot pokazywany na wielkim telebimie.

Ściankę reklamową należy ustawić w miejscu, gdzie zobaczą ją odpowiedni odbiorcy

Dokładnie w ten sposób. Nie „jak najwięcej ludzi”, tylko osoby reprezentujące określoną grupę docelową. Jak przypominają specjaliści z firmy Omega System, kampanie marketingowe powinny mieć ściśle sprecyzowany target. Informacje o preferencjach oraz zachowaniach konsumentów, zdobyte choćby za pośrednictwem różnego rodzaju badań oraz ankiet, to bezcenna wskazówka dla wszystkich specjalistów od reklamy. Prezentowanie ścianek oraz innych materiałów promocyjnych tam, gdzie nie ma odbiorców mogących zostać klientami, to zwyczajne marnotrawstwo. Lepiej przeznaczyć środki na stworzenie punktu w obiekcie być może rzadziej odwiedzanym, ale za to przez „właściwe” osoby. Gdzie konkretnie? To już zależy od specyfiki branży, sezonu o wielu innych czynników. Ścianki reklamowe zbudowane z wysokiej jakości materiałów są na tyle uniwersalne, że nadają się zarówno do wąskich hal targowych, jak również POS-ów w sklepach wielkopowierzchniowych.