fbpx

Nowe zawody na rynku pracy

Rynek pracy się rozwija, a co za tym idzie – pojawiają się nowe zawody. Jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić, że źródłem stałego dochodu mogą być np. media społecznościowe. Coraz częściej w zarabianiu pieniędzy pomagają nie tylko kwalifikacje zdobyte w szkole, ale również realizowane poza nią pasje i zainteresowania.

Gdzie szukać ofert pracy?

Nawet najdziwniejsza pasja może okazać się dużym atutem, gdy planuje się swoją karierę zawodową. Wystarczy przejrzeć oferty pracy w dowolnym serwisie internetowym, np. Pracuj.pl, by przekonać się, jak szeroki jest dzisiejszy rynek. Znajdzie się na nim praca, która pozwoli rozwijać talenty.

Nowe propozycje na rynku pracy pojawiają się wraz z rozwojem kolejnych technologii. Duże zapotrzebowanie na nieznanych wcześniej specjalistów stworzył Internet. Wiele nowych zawodów ma obco brzmiące nazwy. Łączy je to, że każdy z nich może być stałym źródłem dochodu.

Content Specialist

Content Specialist najprościej jest przetłumaczyć jako specjalista od tworzenia treści, które pomagają w sprzedaży usług i towarów. Na nich opierają swoją działalność zarówno duże, jak i małe firmy. Zdecydowana większość z nich do swoich klientów dociera m.in. za pośrednictwem Internetu. Wirtualne witryny, blogi i wszelkiego rodzaju media społecznościowe są idealnym miejscem do zaprezentowania marki. Content Specialist dba o to, by dobór treści był odpowiedni pod względem działalności danej firmy i sformułowany w taki sposób, by trafił do odpowiedniej grupy odbiorców.

Grafik

Rozwój mediów internetowych otworzył drogę do kariery wielu grafikom. To już nie tylko umiejętność budowania stron folderów, katalogów, magazynów i gazet. Grafik musi nie tylko umiejętnie dobierać kolory i komponować obraz, ale też zadbać o to, by wyróżnił się od w internetowych czeluściach np. ruchomym, dynamicznie zmieniającym się elementem przykuwającym uwagę odbiorcy.

Specjalista od FB i Instagrama

Wiele firm prezentuje się w mediach społecznościowych. Facebook i Instagram to bardzo popularne platformy pomocne w nawiązywaniu kontaktu z klientami. Na rynku pracy pojawiło się więc zapotrzebowanie na specjalistów, którzy umiejętnie wykorzystają to narzędzie do budowania relacji z grupą osób, do której skierowana jest konkretna usługa lub produkt.

Copywriter

Zanim treść trafi do Internetu, ktoś musi ją napisać. Ktoś, kto ma lekkie pióro i kreatywną głowę. Copywriter to stanowisko pracy, na którym z powodzeniem można wykorzystać te kompetencje.