Druk wizytówek. Na co zwracać uwagę podczas zamówienia?

Wizytówki to bardzo istotny sposób na autoreklamę i promocję tak swojej firmy jak też konkretnego pracownika. Jest takim elementem reklamy, który jako pierwszy powinien zrobić istotne wrażenie. Ten mały kartonik, jest wstępem do dalszych kontaktów. Na nim zamieszczone są najważniejsze w danej chwili informacje. Zaprojektować i wydrukować wizytówkę z klasą to prawdziwa sztuka. Na co powinno się zwracać uwagę, rozmieszczając najistotniejsze dane na małym skrawku papieru?
Co brać pod uwagę, projektując wizytówkę?
W zasadzie zaprojektowanie wizytówki warto zostawić profesjonalnym grafikom, którzy specjalizują się w tego typu działalności, jednak warto wiedzieć czego się potrzebuje. Przede wszystkim trzeba zastanowić się do jakiej grupy należą klienci, z którymi prowadzi się interesy. Czy wystarczy zwykła wizytówka robiona przy pomocy kreatora, czy jednak potrzebny jest pewien prestiż. Jeżeli naszym celem jest przedstawienie się jak z najlepszej strony, warto wybrać tę drugą opcję.
Najistotniejszą cechą wizytówki jest czytelność i przejrzystość. Najważniejsze informacje powinny być umieszczone centralnie. Jednak prawdą jest, że na wizytówce nie ma informacji nieważnych, dlatego trzeba tak skomponować układ treści, żeby na pierwszy rzut oka można było wszystko odnaleźć. Nie może też być mowy o jakimkolwiek przeładowaniu dodatkowymi treściami, bo może to wywołać skutek przeciwny od zamierzonego.
Kolorowa czy czarno–biała?
Dziś już nie ma problemu z drukiem kolorowych wizytówek, jednak za każdym razem trzeba zastanowić się czy warto. Poza tym w tym konkretnym przypadku, mniej znaczy więcej i nadmierną pstrokacizną można popsuć nawet najciekawszy projekt. Dobrym wyjściem może być użycie tych samych kolorów w których zaprojektowane jest logo firmowe. Ponadto w przypadku niektórych firm, najlepszym wyjściem jest czarno – biała grafika, która w większości przypadków prezentuje się niezwykle elegancko.
Jaki papier wybrać?
W tym temacie jest naprawdę sporo możliwości. Można wybrać zwykły karton do wizytówek ale też istnieje spora oferta papierów ozdobnych. Na pewno wizytówki na kredowym papierze dodadzą naszej działalności prestiżu. Tak samo jak drukowanie wizytówek na szlachetnym, wielowarstwowym podłożu. Papier kredowy można też dodatkowo uszlachetnić, czyli użyć złocenia, srebrzenia, lakierowania czy foliowania. Niewątpliwie takie wizytówki zrobią dobre wrażenie na odbiorcach, od razu przykuwając wzrok. Ponadto będą o wiele trwalsze, co jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o nośność reklamy.
Jaką drukarnię wybrać?
Na koniec trzeba zlecić wydruk drukarni. Można na przykład zdecydować się na skorzystanie z usług drukarni internetowej, takiej jak JKB Print. Drukarnie cyfrowe oferują niskie ceny przy jednoczesnej dbałości o jakość wydruku.