Rola etykiety a reklama

Etykieta na produkcie spełnia szereg funkcji, z czego najistotniejsza jest rola informacyjna. Dobrze zaprojektowana etykieta jest również kluczowym elementem reklamowym.
Design etykiet – co wziąć pod uwagę?
Decydując się na wypromowanie lub nawet rozpoczęcie produkcji, warto zainwestować w dobry projekt etykiety. Najlepiej powierzyć to specjalistom o ugruntowanej pozycji na rynku, np. Unilogo. Dzięki temu zyskuje się pewność, że wszystko w najdrobniejszych detalach zostanie precyzyjnie dopracowane i wykonane z najwyższą starannością z uwzględnieniem elementów marketingowych.
Zadaniem etykiety jest najczęściej opis i zabezpieczenie zawartości opakowania, na którym zostaje umieszczona. Kwestie związane z reklamą i promocją często bywają niedoceniane, a są równie istotne. Opracowana w profesjonalny sposób etykieta może stać się bardzo wartościowym nośnikiem różnego rodzaju komunikatów, co ważne dzięki niej można zmieniać ich treść, aktualizować informacje bez konieczności zmiany opakowań.
Etykiety samoprzylepne są niezwykle uniwersalne i często wykorzystywane w różnego rodzaju promocjach. Z kolei etykiety termokurczliwe mogą służyć także jako spoiwo tzw. wielopaków w czasie akcji promocyjnych. Ponadto etykiety termokurczliwe dodatkowo zabezpieczają opakowania przed uszkodzeniem. Druk na etykietach shrink sleeve jest nanoszony po wewnętrznej stronie (rewersem) dzięki czemu nie ma możliwości, aby uległ zniszczeniu lub został wytarty.
Cechy dobrej etykiety reklamowej
Etykieta będzie spełniała swoje marketingowe funkcje pod warunkiem, że będzie spełnionych kilka warunków dotyczących jej cech. Do najważniejszych zalicza się:
- jakość materiału, z jakiego jest wykonana,
- wykrój – kształt,
- sposób klejenia lub umieszczenia na produkcie,
- rodzaj, jakość druku oraz umieszczonych na niej grafik.
Elementy marketingowe muszą być skonstruowane w taki sposób, aby etykieta eksponowała niewidoczne na pierwszy rzut oka walory produktu. Chodzi przede wszystkim o to, aby zachęcała konsumentów do kupna opatrzonego nią towaru. Za pomocą etykiety można podnieść prestiż marki, dzięki zastosowaniu kilku zabiegów stylistycznych, np. poprzez użycie złoconych liter.
Obecnie konsumenci chcą uzyskać wyczerpujące informacje na temat produktów, które kupują już z poziomu znajdujących się na nich etykiet. W związku z tym konieczne jest umieszczanie na opakowaniach wszystkich niezbędnych informacji, ma to szczególne znaczenie w przypadku branży spożywczej i kosmetycznej. Bardzo ważne jest, aby oprócz składu, terminu przydatności i nazwy produktu klient został również wyposażony w wiedzę dotyczącą sposobu działania i szczególnych zalet danego produktu