Animacje reklamowe – dlaczego warto zastosować je w reklamie
Animacje reklamowe nie są może najświeższym trendem w marketingu, ale zyskały większe zastosowanie stosunkowo niedawno. Początkowo do promocji częściej wybierano filmy z aktorami. Obecnie animacje reklamowe są tak samo popularne, jak standardowe reklamy. Chętnie wykorzystują je duże sieci sklepów, firmy pożyczkowe i kampanie społeczne. Dlaczego warto zastosować animacje w reklamie?
Nowość, która budzi ciekawość
Przeważająca większość reklam wyświetlanych w telewizji i w internecie to reklamy video. Z tego powodu animacje reklamowe zdecydowanie wyróżniają się na ich tle. Takie materiały promocyjne są czymś innym, przykuwającym wzrok. Animowane filmy reklamowe to dość nowa forma reklamy, a nowości zawsze przyciągają uwagę. Okazują się też miłą odmianą od reklam z aktorami, realistycznymi planami filmowymi i wtórnymi scenariuszami.
Urok i prostota
W animowanych filmach reklamowych liczy się prostota. Firma przedstawiająca swój produkt czy usługę zwykle posługuje się więc serią nieskomplikowanych obrazów. Dzięki takiemu podejściu reklama jest niewymagająca w odbiorze i zrozumiała dla różnych grup widzów. Ponadto, jeżeli występują w niej sympatyczne animowane postaci, łatwiej zapada w pamięć. Tacy bohaterowie są szczególnie lubiani przez dzieci, które często zachęcają rodziców do podjęcia konkretnych zakupowych decyzji.
Niższy koszt realizacji
Koszty przygotowania animacji są znacznie niższe niż w przypadku produkcji filmów reklamowych zwanych filmami żywego planu. Wykonanie spotu z aktorami, pracownikami firmy czy współpraca z celebrytami generuje o wiele więcej wydatków. Jeśli zatem zdecydujemy się na animacje reklamowe, możemy stworzyć własne postaci, które z czasem staną się bohaterami marki, tak zwanymi brand heros.
Możliwość modyfikacji
Bardzo praktycznym argumentem przemawiającym za realizacją animowanych filmów promocyjnych jest również łatwość ich adaptacji pod kątem rozmaitych rynków. Takie klipy można modyfikować też z uwzględnieniem różnych grup docelowych albo kanałów komunikacji. Uda się zatem opracować animacje reklamowe, które idealnie sprawdzą się w sieci, jak i te lepiej nadające się do telewizji. Lokalizacja standardowej reklamy video na inne rynki polega wyłącznie na podmianie lektora czy produktów. Nie da się natomiast zmienić aktorów, scenerii albo gadżetów. Z kolei mając animowany film reklamowy, uda się podmienić wszelkie napisy, produkty, zmienić postacie i scenerie. To samo wiąże się z łatwością produkcji większej liczby spotów skierowanych do różnych grup docelowych. Animacje reklamowe precyzyjnie dopasowane do potrzeb obiorców możesz zrealizować, kontaktując się z profesjonalną ekipą na stronie https://flipside.pl. Sprawdź portfolio i ofertę!
Niektóre rzeczy łatwiej pokazać z pomocą animacji
Animacje sprawdzą się przede wszystkim wtedy, gdy chcemy pokazać funkcjonalności internetowych narzędzi, zaprezentować liczby, zalety, dane techniczne albo zwięźle przedstawić sposób działania usługi. Jeżeli więc interesuje nas produkcja filmów reklamowych, Wrocław, Poznań, Warszawa i większość dużych miast jest miejscem działania licznych studiów realizujących klipy w tej formie.
Warto zastanowić się nad stworzeniem animowanych spotów reklamowych szczególnie w przypadku, gdy dysponujemy ograniczonym budżetem. Za tą formą reklamy przemawia również jej prosta i ciekawa forma, elastyczność, status nowinki oraz możliwość dokonania modyfikacji. Jeżeli zatem zamierzamy promować swoje produkty i usługi, animacje reklamowe mogą okazać się najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów.