Skip to main content

Diesel zaczyna tracić swoją moc – co to oznacza?

| tekst zewnętrzny | Moto

diesel

 

Na polskich drogach można spotkać obecnie wiele samochodów wyposażonych w silniki Diesla – często starszej generacji. Nic więc dziwnego, że z czasem zaczynają one powodować problemy związane z prawidłową pracą, na przykład powoli zaczynają tracić swoją pierwotną moc. Co może być tego przyczyną?

 

Gdy silnik w twoim samochodzie dotychczas działał dobrze, ale ostatnio zaczął sprawiać problemy, w takim przypadku może wynikać to z różnych usterek. Niekoniecznie musi oznaczać to, że silnik jest już na skraju swojego żywota i jedynym rozwiązaniem będzie jego kosztowna naprawa lub też wymiana pojazdu na nowy.

Przyczyn nagłego spadku mocy silnika Diesla może być bardzo wiele, więc kluczowe jest wskazanie tego odpowiedniego. Jednym z podstawowych badań mających na celu określić stan silnika jest kontrola ciśnienia sprężania. Konieczne jest również sprawdzenie wszystkich podzespołów, między innymi pompy wtryskowej, która może być zużyta lub niewłaściwie wyregulowana, także trzeba sprawdzić regulator prędkości obrotowej, rozpylacze, które mogą być uszkodzone albo zużyte, ponadto powodem może być zły kąt wyprzedzenia tłoczenia albo zbyt mała ilość paliwa podawana przez układ tłoczenia. Warto też sprawdzić filtr paliwa, który co jakiś czas powinien być wymieniany na nowy.

Samodzielne sprawdzenie i regulacja pompy wtryskowej i innych skomplikowanych elementów pomaga odpowiednich narzędzi i wiedzy, ale inne powody mniejszej mocy silnika można sprawdzić samemu. Gdy przyczyną są rozpylacze, wtedy z rury wydechowej dodatkowo wydobywają się czarne spaliny. Gdy z kolei powodem jest zbyt mała ilość paliwa dostarczana do wtryskiwaczy, wtedy auto będzie pracowało dobrze na biegu jałowym i przy niewielkich obciążeniach, natomiast zacznie sprawiać problemy przy gwałtownym przyspieszeniu.

Jeżeli jednak nie jesteś w stanie określić przyczyny samodzielnie, udaj się do serwisu, gdzie zajmą się tym za ciebie doświadczeni mechanicy. Gdy posiadasz auto Honda z silnikiem Diesla, warto odwiedzić serwis Honda w Warszawie lub w innym miejscu.

Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.
Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...