Skip to main content

Kilka ważnych informacji o hamulcach

| Artykuł partnera | Moto

Twoje hamulce mogą wymagać wymiany w przypadku, gdy zauważysz którykolwiek z tych objawów: 

Odgłosy pisku: 

Pewien piskliwy odgłos dochodzący z hamulców jest normalny w typowych warunkach jazdy, jednak głośny pisk jest sygnałem ostrzegawczym, że tarcze hamulcowe mogą wymagać wymiany.

Wibracje: 

Jeśli zauważysz wibracje koła sterującego lub pedału hamulca podczas korzystania z hamulców, jest to znak, że tarcze hamulcowe są zużyte i wymagają wymiany. 

Lampka ostrzegawcza: 

Kilka pojazdów posiada lampkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej, która informuje, kiedy hamulce wymagają rozważenia. 

Odciąganie pojazdu na bok: 

Jeśli podczas jazdy masz wrażenie, że Twój pojazd ściąga na bok lub w drugą stronę, może to świadczyć o zniszczonych tarczach hamulcowych lub o tym, że sworznie prowadzące zacisku lub cylinderek zacisku zaciskają się.

hamulce2

Obraz tarcz hamulcowych z czesciauto24.pl

Instrukcja wymiany tarcz hamulcowych: 

Wymagane narzędzia: 

  • Jack 
  • Stojak podnośnika 
  • Żelazko do opon lub pręt łamiący pasujący do elementów złącznych 
  • klucz płaski 
  • Klips C
  • Zastępcze tarcze hamulcowe

Etap 1: Demontaż koła 

Przed podniesieniem pojazdu można użyć żelazka do opon lub pręta łamanego, aby poluzować nakrętki mocujące na kole. Wyeliminować nakrętki lug, Po ich wyeliminowaniu, można zsunąć koło z centrum i umieścić go z dala. Możesz mieć dostęp do wirnika i zacisku hamulcowego. 

Etap 2: Usunięcie starych tarcz hamulcowych i otwarcie tłoka 

Odkręć dwie śruby, które trzymają zacisk hamulcowy na miejscu i wysuń zacisk. W przypadku, gdy nie uda się go skutecznie wyjąć, należy użyć łomu. Wykorzystaj klipsy do przytrzymania zacisku na zawieszeniu, aby nie obciążał przewodu hamulcowego i nie mógł spaść.

Wyeliminuj dwie śruby z tyłu środka, które trzymają zestaw nośny zacisku. Są one zazwyczaj bardzo ciasne, więc mądrym pomysłem jest wykorzystanie pręta łamiącego lub pistoletu udarowego.

Wymontować tarcze hamulcowe i sprawdzić ich zużycie. Nałożyć smar przeciwskurczowy na wsporniki nowych tarcz hamulcowych. Uważać, aby olej nie dostał się na płytki hamulcowe lub okładziny stykowe tarcz hamulcowych. Sprawdź, czy na tarczach hamulcowych nie ma śruby ustalającej, a jeśli jest, odkręć ją przed uderzeniem młotkiem w tarczę hamulcową, aby ją usunąć.

Sprawdzić, czy tarcze hamulcowe mogą się swobodnie poruszać bez włączonych hamulców. 

Krok 3: Ponowne założenie kół i test 

Założyć koła i zamocować uchwyty (dokręcić ręcznie). Opuścić pojazd na podłoże. 

Pompować hamulce do momentu osiągnięcia naprężenia.

Sprawdź, czy nie ma wycieków z przewodów hamulcowych, jeśli zastąpiłeś zaciski.Wykonaj test.

 

Wynajem długoterminowy samochodu staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Coraz częściej z takiej oferty korzystają przedsiębiorcy, którym zależy na rozszerzeniu firmowej floty pojazdów. Wynajem długoterminowy to też świetna okazja na to, aby przet...
Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.