Kilka ważnych informacji o hamulcach
Twoje hamulce mogą wymagać wymiany w przypadku, gdy zauważysz którykolwiek z tych objawów:
Odgłosy pisku:
Pewien piskliwy odgłos dochodzący z hamulców jest normalny w typowych warunkach jazdy, jednak głośny pisk jest sygnałem ostrzegawczym, że tarcze hamulcowe mogą wymagać wymiany.
Wibracje:
Jeśli zauważysz wibracje koła sterującego lub pedału hamulca podczas korzystania z hamulców, jest to znak, że tarcze hamulcowe są zużyte i wymagają wymiany.
Lampka ostrzegawcza:
Kilka pojazdów posiada lampkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej, która informuje, kiedy hamulce wymagają rozważenia.
Odciąganie pojazdu na bok:
Jeśli podczas jazdy masz wrażenie, że Twój pojazd ściąga na bok lub w drugą stronę, może to świadczyć o zniszczonych tarczach hamulcowych lub o tym, że sworznie prowadzące zacisku lub cylinderek zacisku zaciskają się.
Obraz tarcz hamulcowych z czesciauto24.pl
Instrukcja wymiany tarcz hamulcowych:
Wymagane narzędzia:
- Jack
- Stojak podnośnika
- Żelazko do opon lub pręt łamiący pasujący do elementów złącznych
- klucz płaski
- Klips C
- Zastępcze tarcze hamulcowe
Etap 1: Demontaż koła
Przed podniesieniem pojazdu można użyć żelazka do opon lub pręta łamanego, aby poluzować nakrętki mocujące na kole. Wyeliminować nakrętki lug, Po ich wyeliminowaniu, można zsunąć koło z centrum i umieścić go z dala. Możesz mieć dostęp do wirnika i zacisku hamulcowego.
Etap 2: Usunięcie starych tarcz hamulcowych i otwarcie tłoka
Odkręć dwie śruby, które trzymają zacisk hamulcowy na miejscu i wysuń zacisk. W przypadku, gdy nie uda się go skutecznie wyjąć, należy użyć łomu. Wykorzystaj klipsy do przytrzymania zacisku na zawieszeniu, aby nie obciążał przewodu hamulcowego i nie mógł spaść.
Wyeliminuj dwie śruby z tyłu środka, które trzymają zestaw nośny zacisku. Są one zazwyczaj bardzo ciasne, więc mądrym pomysłem jest wykorzystanie pręta łamiącego lub pistoletu udarowego.
Wymontować tarcze hamulcowe i sprawdzić ich zużycie. Nałożyć smar przeciwskurczowy na wsporniki nowych tarcz hamulcowych. Uważać, aby olej nie dostał się na płytki hamulcowe lub okładziny stykowe tarcz hamulcowych. Sprawdź, czy na tarczach hamulcowych nie ma śruby ustalającej, a jeśli jest, odkręć ją przed uderzeniem młotkiem w tarczę hamulcową, aby ją usunąć.
Sprawdzić, czy tarcze hamulcowe mogą się swobodnie poruszać bez włączonych hamulców.
Krok 3: Ponowne założenie kół i test
Założyć koła i zamocować uchwyty (dokręcić ręcznie). Opuścić pojazd na podłoże.
Pompować hamulce do momentu osiągnięcia naprężenia.
Sprawdź, czy nie ma wycieków z przewodów hamulcowych, jeśli zastąpiłeś zaciski.Wykonaj test.