Skip to main content

Drogi na Euro 2012

| creandi.pl | Moto

Największe święto piłkarskie – Euro 2012 zbliża się do Polski wielkimi krokami. Czasu jest już coraz mniej, a wiele projektów mających na celu usprawnienie ruchu drogowego wciąż trwa. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl, monitorującego sytuację na polskich drogach sprawdzili na niespełna 100 dni przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej jak wygląda sytuacja na drogach miast - gospodarzy. Na w szczególności interesuje Poznań.

Piłkarskie Mistrzostwa Europy zawitają do czterech Polskich miast już w czerwcu. Wiele z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych związanych z przygotowaniami do Euro 2012 znajduje się obecnie w końcowej fazie realizacji. Większość z zaplanowanych projektów jest już gotowa albo wkrótce będzie. Remonty i przebudowy ulic, których w miastach organizatorskich nie brakuje, miały poprawić sytuację kierowców na drogach. Jak wynika z najnowszego raportu wykonanego przez serwis Korkowo.pl, sytuacja we wszystkich czterech miastach poprawiła się. Choć wciąż nie brakuje utrudnień w ruchu, średnia prędkość poruszających się po mieście aut nieznacznie wzrosła w porównaniu do sytuacji sprzed 3 miesięcy.

 

W Polsce rywalizować będzie osiem reprezentacji. Grupa A rozegra swoje mecze w Warszawie i Wrocławiu, grupa C w Poznaniu i Gdańsku. Kibice będą musieli zatem sprawnie poruszać się między miastami. Wielu jako środek komunikacji wybierze zapewne auto. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl zbadali średnie czasy przejazdu na tych trasach.

 

Przedstawiamy analizę sytuacji drogowej w Poznaniu

W ścisłym centrum w godzinach porannego (06:00-09:00) i popołudniowego szczytu (16:00-18:00) średnia prędkość oscyluje w granicach 23-24 km/h. Choć nie jest to najlepszy wynik, w mieście jeździ się szybciej niż trzy miesiące temu.

Dla porównania, jeszcze w listopadzie kierowcy w Poznaniu poruszali się ze średnią prędkością nie przekraczającą 18 km/h. Z dużo wyższą średnią prędkością jeżdżą także kierowcy w odległości 2-5 km od centrum. W godzinach komunikacyjnego szczytu wynosi ona 29 km/h. Korki tradycyjnie tworzą się na Bukowskiej i Dąbrowskiego.

Utrudnienia czekają także na kierowców w okolicach ronda Kaponiera i Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Im dalej od centrum, tym średnia prędkość wzrasta, a korki maleją. Szansę na szybszą jazdę mają kierowcy dopiero na obrzeżach miasta. W odległości zarówno 5-10 km, jak i 10-15 km od centrum jedzie się ze średnią prędkością oscylującą w granicach 33-45 km/h.

źródło: creandi.pl

Wynajem długoterminowy samochodu staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Coraz częściej z takiej oferty korzystają przedsiębiorcy, którym zależy na rozszerzeniu firmowej floty pojazdów. Wynajem długoterminowy to też świetna okazja na to, aby przet...
Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.