Przejdź do głównej treści


Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

| Artykuł sponsorowany | Internet

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowadzenia biznesu? Nie podejmuj pochopnych decyzji, przeczytaj artykuł i zastanów się, czy Twój sklep internetowy nie sprzedaje ze względu na popełnione błędu.

 

5 najczęściej popełnianych błędów, przez które nie sprzedajesz w sklepie internetowym

Czy Twoja strona internetowa jest RWD?

RWD czyli Responsive web design, powinno Cię zainteresować jeśli prowadzisz tani sklep internetowy, czy też firmową stronę internetową. Dlaczego? Z dwóch niezwykle ważnych powodów. Responsive web design, czyli responsywność strony www, najprościej mówiąc jest jej dopasowaniem do różnych urządzeń, nie tylko tych stacjonarnych, ale przede wszystkim mobilnych. Chodzi o to, aby strona internetowa Twojego sklepu, firmy, czy blog otworzył się tak samo dobrze, w niezniekształconej wersji na urządzeniach mobilnych, najczęściej będą to smartfony i tablety. To ważne z perspektywy użytkowników odwiedzających strony www, dzięki temu użytkownik, czyli nasz potencjalny klient będzie darzył nas zaufaniem, a strona internetowa przez nas prowadzona będzie w jego oczach przyjazna i użyteczna.

Responsive web design to nie tylko kwestia zadbania o użytkownika, ale również czynnik, który ma wpływ na uzyskanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarki. Najprościej mówiąc nie masz responsywnego sklepu internetowego, nie masz szans na wysokie pozycje w Google.

User Experience- pozytywne doświadczenia użytkowników

Jeśli Twoja strona nie sprzedaje to być może jest to wina tzw. użyteczności. Użyteczna strona internetowa to taka, po której użytkownik porusza się intuicyjnie z łatwości znajdując to czego szuka. Wpływ na UX ma np. budowa menu. Użytkownik, który błądzi po Twoim sklepie internetowym, nie mogąc znaleźć potrzebnych mu informacji, z pewnością nie oceni swoich odczuć względem strony jako pozytywne, wpływa to zatem bezpośrednio na liczbę konwersji.

Nie utrudniaj- upraszczaj

Użytkownik dodał produkt do koszyka w Twoim sklepie internetowy. Brawo! Jednak nie oznacza to, że do finalizacji transakcji dojdzie. Kiedy najczęściej klienci rezygnują z koszyka? Dzieje się tak kiedy cały proces zakupów, a także formularz, który należy wypełnić jest zbyt zawiły, długi i skomplikowany. We własnym tanim sklepie internetowym warto maksymalnie go uprościć, a także dać możliwość np. dokonania zakupu bez konieczności rejestracji.

Strona internetowa ładuje się za wolno

Niezależnie czy prowadzimy sprzedaż w sklepie online, czy firmową stronę www, musimy zadbać o to, aby ładowały się jak najszybciej jak to możliwe. Powolne otwieranie strony nie jest atrakcyjne dla użytkowników, w większości przypadków, po prostu odpuszczą, nawet nie zapoznając się z naszą ofertą, czy tym co chcemy mu przekazać poprzez stronę. Wolna witryna rzutuje także na zajmowane miejsce w rankingu wyszukiwarki

Nie prowadzisz analizy, nie wykorzystujesz możliwości

Sprzedaż prowadzona w internecie daje możliwość dogłębnej analizy, to duża przewaga nad tradycyjnym handlem stacjonarnym. Jeśli nie korzystamy z tej możliwości, zamykamy sobie drogę do zwiększania konwersji, zainteresowania naszym sklepem internetowym, czy zwiększania sprzedaży i zysków. Najpopularniejszym z narzędzi, które umożliwiają prowadzenia analizy jest oczywiście Google Analytics.

Rynek e-commerce wymaga wiele pracy i zaangażowania

Nie rezygnuj z własnego biznesu online, jeśli nie idzie Ci sprzedaż. Zacznij od podsumowania tego co może na to wpływać. Zadbaj o responsywność, szybkie ładowanie, uproszczony proces składania zamówienia, użyteczność strony internetowej. Prowadzenie  analizy przy pomocy  dostępnych narzędzi, być może wystarczy, aby w Twoim sklepie handel rozkwit.

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...