Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?
Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowadzenia biznesu? Nie podejmuj pochopnych decyzji, przeczytaj artykuł i zastanów się, czy Twój sklep internetowy nie sprzedaje ze względu na popełnione błędu.
5 najczęściej popełnianych błędów, przez które nie sprzedajesz w sklepie internetowym
Czy Twoja strona internetowa jest RWD?
RWD czyli Responsive web design, powinno Cię zainteresować jeśli prowadzisz tani sklep internetowy, czy też firmową stronę internetową. Dlaczego? Z dwóch niezwykle ważnych powodów. Responsive web design, czyli responsywność strony www, najprościej mówiąc jest jej dopasowaniem do różnych urządzeń, nie tylko tych stacjonarnych, ale przede wszystkim mobilnych. Chodzi o to, aby strona internetowa Twojego sklepu, firmy, czy blog otworzył się tak samo dobrze, w niezniekształconej wersji na urządzeniach mobilnych, najczęściej będą to smartfony i tablety. To ważne z perspektywy użytkowników odwiedzających strony www, dzięki temu użytkownik, czyli nasz potencjalny klient będzie darzył nas zaufaniem, a strona internetowa przez nas prowadzona będzie w jego oczach przyjazna i użyteczna.
Responsive web design to nie tylko kwestia zadbania o użytkownika, ale również czynnik, który ma wpływ na uzyskanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarki. Najprościej mówiąc nie masz responsywnego sklepu internetowego, nie masz szans na wysokie pozycje w Google.
User Experience- pozytywne doświadczenia użytkowników
Jeśli Twoja strona nie sprzedaje to być może jest to wina tzw. użyteczności. Użyteczna strona internetowa to taka, po której użytkownik porusza się intuicyjnie z łatwości znajdując to czego szuka. Wpływ na UX ma np. budowa menu. Użytkownik, który błądzi po Twoim sklepie internetowym, nie mogąc znaleźć potrzebnych mu informacji, z pewnością nie oceni swoich odczuć względem strony jako pozytywne, wpływa to zatem bezpośrednio na liczbę konwersji.
Nie utrudniaj- upraszczaj
Użytkownik dodał produkt do koszyka w Twoim sklepie internetowy. Brawo! Jednak nie oznacza to, że do finalizacji transakcji dojdzie. Kiedy najczęściej klienci rezygnują z koszyka? Dzieje się tak kiedy cały proces zakupów, a także formularz, który należy wypełnić jest zbyt zawiły, długi i skomplikowany. We własnym tanim sklepie internetowym warto maksymalnie go uprościć, a także dać możliwość np. dokonania zakupu bez konieczności rejestracji.
Strona internetowa ładuje się za wolno
Niezależnie czy prowadzimy sprzedaż w sklepie online, czy firmową stronę www, musimy zadbać o to, aby ładowały się jak najszybciej jak to możliwe. Powolne otwieranie strony nie jest atrakcyjne dla użytkowników, w większości przypadków, po prostu odpuszczą, nawet nie zapoznając się z naszą ofertą, czy tym co chcemy mu przekazać poprzez stronę. Wolna witryna rzutuje także na zajmowane miejsce w rankingu wyszukiwarki
Nie prowadzisz analizy, nie wykorzystujesz możliwości
Sprzedaż prowadzona w internecie daje możliwość dogłębnej analizy, to duża przewaga nad tradycyjnym handlem stacjonarnym. Jeśli nie korzystamy z tej możliwości, zamykamy sobie drogę do zwiększania konwersji, zainteresowania naszym sklepem internetowym, czy zwiększania sprzedaży i zysków. Najpopularniejszym z narzędzi, które umożliwiają prowadzenia analizy jest oczywiście Google Analytics.
Rynek e-commerce wymaga wiele pracy i zaangażowania
Nie rezygnuj z własnego biznesu online, jeśli nie idzie Ci sprzedaż. Zacznij od podsumowania tego co może na to wpływać. Zadbaj o responsywność, szybkie ładowanie, uproszczony proces składania zamówienia, użyteczność strony internetowej. Prowadzenie analizy przy pomocy dostępnych narzędzi, być może wystarczy, aby w Twoim sklepie handel rozkwit.