E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania
Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto zwrócić szczególną uwagę i w jaki sposób je pokonać?
Magazynowanie towaru za granicą
Jednym z największych wyzwań, przed jakim stoją polskie firmy sprzedające na rynkach zagranicznych, jest magazynowanie towaru. Inwestycja we własny magazyn to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla największych graczy, którzy zdają sobie sprawę, że ekspansja prawdopodobnie zakończy się sukcesem i mogą sobie pozwolić na taki wydatek.
Czy pozostałe przedsiębiorstwa rozpoczynające od handlu na nieco mniejszą skalę muszą stać na straconej pozycji? Niekoniecznie! W grę wchodzi między innymi fulfillment, a więc zlecenie pełnej obsługi logistycznej partnerowi zewnętrznemu, który zajmuje się magazynowaniem towaru i realizacją dostaw, podczas gdy klient zachowuje pełną kontrolę nad tymi procesami.
Koszty dostawy towaru
Wystartowanie z biznesem cross border commerce najczęściej rozpoczyna się jednak od przesyłek realizowanych z Polski. Dzięki temu nie trzeba w swoim biznesie uwzględniać kosztów magazynowania towaru za granicą. Takie rozwiązanie ma sens, jeżeli oferta sprzedającego jest unikalna – nie posiada konkurencji na rynku docelowym lub gdy jest niezwykle atrakcyjna cenowo.
Koszty dostawy towaru zostaną wówczas zniwelowane przez oczekiwania konsumentów, którzy i tak sporo zaoszczędzą lub wybiorą produkt ze względu na jego niepowtarzalność.
Czas dostawy przesyłki
Osobnym wyzwaniem jest czas dostawy przesyłki. W tym przypadku również zagraniczni klienci będą skłonni poczekać nieco dłużej, jeżeli oferta jest dla nich unikalna. Wiele jednakże zależy od znalezienia optymalnych form dostawy.
W tym momencie z pomocą przychodzi sprawdzony partner logistyczny, na przykład serwis Apaczka oferujący sprawne, tanie i zautomatyzowane wysyłki również za granicę. Propozycja jest skierowana przede wszystkim do klientów biznesowych, w tym działających w obszarze e-commerce.
Użytkownicy serwisu Apaczka.pl zyskują w jednym miejscu dostęp do wiodących przewoźników oferujących przesyłki międzynarodowe. Zamawianie usługi odbywa się w sposób automatyczny, ponieważ po imporcie danych ze sklepu internetowego wystarczy jedno kliknięcie.
Średni czas dostawy na terenie Unii Europejskiej wynosi 3 dni. Usługa dodatkowa w postaci Apaczka Niemcy pozwala nadawać przesyłki do naszych zachodnich sąsiadów za nawet 34,69 zł netto z gwarancją dostawy w ciągu 4 dni roboczych.
Korzystanie ze sprawdzonych przewoźników dostępnych w ramach partnera logistycznego pozwala zagranicznym konsumentom zyskać obsługę w ich rodzimym języku, co jest dodatkowym atutem. Ograniczenie kosztów i czasu dostawy to bardzo ważny krok do sukcesu w działalności cross border commerce!