Przejdź do głównej treści

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

| Artykuł sponsorowany | Internet

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto zwrócić szczególną uwagę i w jaki sposób je pokonać?

Magazynowanie towaru za granicą

Jednym z największych wyzwań, przed jakim stoją polskie firmy sprzedające na rynkach zagranicznych, jest magazynowanie towaru. Inwestycja we własny magazyn to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla największych graczy, którzy zdają sobie sprawę, że ekspansja prawdopodobnie zakończy się sukcesem i mogą sobie pozwolić na taki wydatek.

Czy pozostałe przedsiębiorstwa rozpoczynające od handlu na nieco mniejszą skalę muszą stać na straconej pozycji? Niekoniecznie! W grę wchodzi między innymi fulfillment, a więc zlecenie pełnej obsługi logistycznej partnerowi zewnętrznemu, który zajmuje się magazynowaniem towaru i realizacją dostaw, podczas gdy klient zachowuje pełną kontrolę nad tymi procesami.

Koszty dostawy towaru

Wystartowanie z biznesem cross border commerce najczęściej rozpoczyna się jednak od przesyłek realizowanych z Polski. Dzięki temu nie trzeba w swoim biznesie uwzględniać kosztów magazynowania towaru za granicą. Takie rozwiązanie ma sens, jeżeli oferta sprzedającego jest unikalna – nie posiada konkurencji na rynku docelowym lub gdy jest niezwykle atrakcyjna cenowo.

Koszty dostawy towaru zostaną wówczas zniwelowane przez oczekiwania konsumentów, którzy i tak sporo zaoszczędzą lub wybiorą produkt ze względu na jego niepowtarzalność.

Czas dostawy przesyłki

Osobnym wyzwaniem jest czas dostawy przesyłki. W tym przypadku również zagraniczni klienci będą skłonni poczekać nieco dłużej, jeżeli oferta jest dla nich unikalna. Wiele jednakże zależy od znalezienia optymalnych form dostawy.

W tym momencie z pomocą przychodzi sprawdzony partner logistyczny, na przykład serwis Apaczka oferujący sprawne, tanie i zautomatyzowane wysyłki również za granicę. Propozycja jest skierowana przede wszystkim do klientów biznesowych, w tym działających w obszarze e-commerce.

Użytkownicy serwisu Apaczka.pl zyskują w jednym miejscu dostęp do wiodących przewoźników oferujących przesyłki międzynarodowe. Zamawianie usługi odbywa się w sposób automatyczny, ponieważ po imporcie danych ze sklepu internetowego wystarczy jedno kliknięcie. 

Średni czas dostawy na terenie Unii Europejskiej wynosi 3 dni. Usługa dodatkowa w postaci Apaczka Niemcy pozwala nadawać przesyłki do naszych zachodnich sąsiadów za nawet 34,69 zł netto z gwarancją dostawy w ciągu 4 dni roboczych.

Korzystanie ze sprawdzonych przewoźników dostępnych w ramach partnera logistycznego pozwala zagranicznym konsumentom zyskać obsługę w ich rodzimym języku, co jest dodatkowym atutem. Ograniczenie kosztów i czasu dostawy to bardzo ważny krok do sukcesu w działalności cross border commerce!

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...