Skip to main content

Wizualizacja w content marketingu – co warto wiedzieć

| Artykuł sponsorowany | Internet

Wizualizacja w content marketingu odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego nie można o niej zapominać. Pozwala zainteresować odbiorcę treściami znacznie szybciej niż słowo pisane. Jest to istotne szczególnie dziś, kiedy przykucie uwagi internautów nie jest łatwe. Są oni nastawieni bardziej na obrazy niż na teksty. Co warto o tym wiedzieć i jak to wykorzystać?

Wizualizacja w content marketingu – na czym polega?

Wizualizacja w content marketingu występuje także pod angielską nazwą Visual Content Marketing. Odnosi się przede wszystkim do treści edukacyjnych i rozrywkowych, ale nie tylko. Wizualizacje mogą mieć dowolną formę – od filmów i obrazów po zrzuty ekranu i GIFy. Sprawiają one, że treść jest łatwo przyswajalna, znacznie lepiej niż sam tekst.

Siła wizualizacji jest bardzo duża. Obrazy i nagrania tworzą trwałe wrażenie, lepsze zaangażowanie i rozwijają emocjonalną więź. Wynika to z procesów psychologicznych charakterystycznych dla każdego człowieka, ale także z tego, że Internet nieco „rozleniwił” odbiorców.

Przykładem mogą być treści informacyjne. Kiedyś, aby zapoznać się z bieżącymi wydarzeniami, trzeba było udać się do kiosku po gazetę, którą następnie wertowało się od deski do deski. Liczyło się głównie słowo pisane, a obrazy stanowiły wyłącznie dodatek. Dziś newsy same pojawiają się na telefonie czy laptopie i niemal zawsze są opatrzone zdjęciami lub filmami. Ich forma i wygląd, które przykują uwagę odbiorcy na długo, są więc niezwykle ważne.

Dlaczego warto stosować wizualizację w content marketingu?

Powodów jest co najmniej kilka. Jak wyjaśniają specjaliści z Fabryki Marketingu, przede wszystkim chodzi o skrócenie czasu komunikacji z odbiorcą. Internauta nie musi poświęcać go na czytanie tekstu. Przed jego oczami znajduje się obrazek, który wyraża to, co nadawca chce przekazać.

Z badań wynika, że czas, w którym człowiek jest w stanie skupić swoją uwagę na jednym komunikacie, skrócił się z 12 do 8 sekund. Autor ma zatem wyłącznie 8 sekund, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Zdecydowanie łatwiej zrobić to za pomocą grafiki niż słowa pisanego.

Z kolei za pomocą filmów można wyjaśniać skomplikowane zagadnienia już w kilka minut. Mogą na przykład prezentować sposób użycia produktu lub opisywać doświadczenia konsumentów związane z ich stosowaniem. Można dzięki nim zaprezentować niemal wszystko – znacznie więcej niż w tekście czy w infografice.

Wśród innych powodów, dla których warto stosować wizualizację, można wymienić:

  • dominację treści wizualnych w życiu codziennym,
  • skuteczne przykuwanie uwagi odbiorcy,
  • możliwość budowania zaangażowania i interakcji,
  • dobre dopasowanie do specyfiki social mediów,
  • wzbudzanie zaufania u odbiorcy – treści graficzne są bardziej wiarygodne.

Wizualizacja doskonale współgra ze storytellingiem, czyli marketingiem narracyjnym. Dobrze opowiedziana historia plus zdjęcia i filmy mogą być zatem kluczem do sukcesu. Warto z tego skorzystać, tym bardziej że dostępnych jest wiele narzędzi do przygotowywania treści graficznych.

​Światłowód w Kaliszu – czy to dobre rozwiązanie?

Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?