Przejdź do głównej treści


E-commerce – wciąż wiele miejsca na innowacje

Koronawirus zmienił świat nie do poznania. Nikt jeszcze rok temu nie przypuszczałby, że w 21 wieku istnieć będzie choroba tak mocno destabilizująca gospodarkę świata i poszczególnych krajów.

Ze strachu przed koronawirusem ludzie zamknęli się w domach. Wciąż jednak potrzebowali wielu produktów nie tylko codziennego użytku. Zmiana nawyków wpłynęła negatywnie na kondycję wielu branż, ale z drugiej strony na wiele zadziała też pozytywnie. Taką właśnie branżą jest e-commerce, który w 2020 roku zanotował największy w historii skok. Co ciekawe, jak wynika z prognoz nadchodzące lata przynieś mają co najmniej utrzymanie tego trendu. Jak wiele miejsca pozostało dla nowych graczy na rynku e-commerce. Czy warto wiązać z nim przyszłość – zakładając sklep, szkoląc się, tworząc dedykowane produkty lub usługi. Niech przemówią liczby.

Przed pandemią

Nawet przed pandemią koronawirusa rynek e-commerce w Polsce nie miał na co narzekać. Rozwijał się dość dynamicznie, choć jego udział w ogólnym handlu krajowym pozostawał na dość niskim poziomie – 10 procent. Większość aktywnie działających przedsiębiorstw świadczyła sprzedaż drogą Internetu, ale była ona traktowana jako dodatek niż kanał, który zagrozić może tradycyjnej formie handlu. Finalnie rok 2019 zamknął się dla polskiego rynku e-commerce z wyceną na poziomie 61 mld zł.

W pandemii

Wtedy w naszym życiu zjawił się koronawirus, zmieniając bardo wiele. O ile dla branż jak hotelarstwo czy gastronomia COVID-19 stał się przekleństwem, o tyle przedsiębiorstwom prężnie działającym w sieci przyprowadził gro nowych klientów i wzrosty sprzedaży. Rok 2020 w branży e-commerce przyniósł wycenę na poziomie 77 mld zł. Niektóre wyliczenia wskazują wręcz, że rynek e-commerce w 2020 urósł z 10 do 14,5 %. Jak donosi PayU czwarty kwartał 2020 roku był rekordowym w PL, notując 45% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Co ciekawe, prognoza na rok 2025 wskazuje, że udział e-commerce w handlu krajowym dojdzie do 19%, osiągając przy tym wartość 160 mld zł.

Branże związane z e-commerce

Wzrost jednego rynku wpływa na inne rynki z nim powiązane. Nie inaczej jest w tym przypadku. Branża e-commerce nie jest zawieszona w próżni, do sprawnego funkcjonowania potrzebuje szereg usług, które składają się na cały proces oferowania towarów. Poza usługami z zakresu IT czy reklamy, które to nieodłącznie związane są z e-commerce, mocny wzrost zanotował także rynek magazynowy.

Na sytuacje tą wpłynęło kilka czynników. Jednym z najbardziej istotnych jest spadek podaży. Koronawirus sprawił, że wiele rynków krajowych zamknęło się, a w raz z nimi urwał się dostęp do produkowanych tam towarów. Konieczność utrzymywania wysokich stanów magazynowych, ze strachu przed ponownym paraliżem gospodarek, sprawia że coraz więcej towaru jest magazynowane. Z drugiej strony nasz kraj coraz częściej w ostatnich latach postrzegany jest jako dogodny hub dla całej Europy, konkurencyjny zarówno cenowo, jak i na polu jakości, a nie odstający infrastrukturą. W IV kwartale roku 2020 wynajęto ponad 1,5 mln metrów kwadratowych powierzchni magazynowej netto.

W obliczu tych wszystkich faktów stwierdzić można, że nie ma się co martwić o zapotrzebowane na rynku, który w ciągu 5 lat urośnie dwukrotnie, a trafnie przygotowany produkt lub usługa powinny cieszyć się zainteresowaniem.

Autor: https://wave.info.pl/

 

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...