Przejdź do głównej treści

Gra o wiedzę

nagrody gra

Uczniowie z powiatu obornickiego już wybrali swoich bohaterów i tworzą kolejne wpisy do „Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan”. Teraz staną do rywalizacji w internetowej potyczce edukacyjnej. 

Na dwa miesiące zamienią się w wielkopolskich badaczy i odpowiadać będą na pytania z zakresu wiedzy regionalnej oraz przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Oprócz poszerzenia wiedzy mają także szanse na zdobycie cennych nagród.

W powiecie obornickim w projekcie biorą udział szkoły w Obornikach, Rogoźnie i Ryczywole.

Od 16 lutego do 17 kwietnia 2015 roku każdy z uczestników projektu może wziąć udział w internetowych rozgrywkach polegających na rozwiązywaniu zadań i zagadek poświęconych naszemu regionowi oraz przedmiotom matematyczno-przyrodniczym. Pytania, na które będą odpowiadać, zostały ułożone przez samych uczniów. Zwycięzcą zostanie ten kto zdobędzie najwięcej punktów. W ubiegłym roku triumfował Łukasz Steckiewicz ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jastrowiu.

Uczniowie grają w trzyosobowych grupach, a sama gra podzielona jest na trzy zróżnicowane etapy. Na pierwszym etapie odpowiadają na pytania z zakresu wiedzy regionalnej. W ramach kolejnego rozwiązują zagadki z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych. Ostatnim etapem jest gra logiczna, mająca charakter rozgrywki na wirtualnym boisku.

– Projekt „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” ma nie tylko przybliżyć uczniom postaci wybitnych Wielkopolan, ale także poszerzyć wiedzę o historii regionu i jego osiągnięciach – mówi Ewa Superczyńska, Dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, lidera projektu. – Droga do tego wiedzie z jednej strony przez poszukiwanie informacji o wybranych postaciach, a z drugiej przez układanie pytań dla innych uczestników projektu. W te działania włączona jest technologia informacyjno- komunikacyjna, służąca jako narzędzie w realizacji projektu, a równocześnie dająca nowe możliwości np. wirtualnej gry edukacyjnej. To jest potrzeba czasu i projekt wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom.

To już druga edycja projektu „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan”, w którym bierze udział ponad 9000 uczniów z 226 wielkopolskich szkół podstawowych. Zadaniem dzieci jest stworzenie multimedialnych wpisów, poświęconych wybitnym postaciom wywodzącym się z każdej gminy naszego województwa. W tej niezwykłej publikacji już wkrótce znajdzie się blisko dwa tysiące biogramów. Dziecięcych bohaterów dzieli wiele – wiek, pochodzenie, wykonywany zawód, poglądy. Łączy jednak jedno – są oni na tyle niezwykli, iż uczniowie uznali, że powinna usłyszeć o nich cała Polska.

Jakie będą wyniki gry? Tego dowiemy się za dwa miesiące. Wtedy też gotowa będzie pierwsza w naszym kraju encyklopedia stworzona wyłącznie przez dzieci. Nagrodzenie zwycięzców oraz podsumowanie projektu odbędzie się w czerwcu. Trzymamy kciuki za uczniów z naszego powiatu.  

Zdjęcie pochodzi z archiwum organizatorów programu, z ubiegłorocznego wręczenia nagród dla najlepszych graczy podczas gali finałowej I edycji projektu, która odbyła się w Teatrze Polskim w Poznaniu. 

Pracujesz jako nauczyciel, psycholog lub terapeuta? Chcesz lepiej rozumieć potrzeby swoich podopiecznych i realnie wpływać na ich rozwój? Wybierz studia podyplomowe z integracji sensorycznej lub Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i zdobądź konkretne narzędzia do codziennej pracy. Nie czekaj –…
Uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego chcą wspomóc wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. 
W czwartek, 22 maja w John Dewey School w Obornikach odbyło się podsumowanie międzyszkolnego projektu „Let’s discover some English speaking countries”.
Palić, nie palić - oto jest pytanie - to nazwa konkursu zorganizowany przez Wojewódzką oraz Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Obornikach.
Szkoły ponadpodstawowe rozpoczynają za kilka dni nabór. Na terenie Powiatu Obornickiego aplikować będzie można do 5 placówek.
Do 22 sierpnia ma zakończyć się remont łazienek z prysznicami w budynku internatu w Objezierzu.
Mobilność edukacyjna jest jednym z istotnych punktów w agendzie instytucji UE. W ubiegłym roku Rada UE wydała w tym obszarze zalecenia „Europa w ruchu”, w którym wskazała nowy cel na 2030 rok.