Przejdź do głównej treści

Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan prawie gotowa

| dobocom | Edukacja

Przygotowania do rozpoczęcia tworzenia „Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan” wkroczyły w ostatnią fazę. – Większość szkół przesłała już nam nazwiska swoich bohaterów – wyjaśnia Piotr Gmerek, koordynator projektu z ramienia Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej. – Czekamy jeszcze na ostatnie zgłoszenia.

Projekt realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu i OFEK obejmuje swym zasięgiem 226 wielkopolskich szkół podstawowych, w tym trzy z naszego powiatu.

Uczniowie czwartych, piątych i szóstych klas ze szkół podstawowych w Obornikach, Rogoźnie i Ryczywole stworzą autorską multimedialną notę, popartą badaniami i poszukiwaniami źródeł. Po dwóch latach „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” będzie już gotowa i dostępna dla wszystkich – tych najmłodszych i tych trochę starszych.

Dyrektorzy i nauczyciele biorący udział w projekcie zakończyli niedawno 3-dniowe szkolenia i warsztaty z zakresu skutecznego zarządzania projektem, użycia nowoczesnej technologii w edukacji oraz wystąpień publicznych. Kadra dowiedziała się także jak skutecznie poszukiwać informacji, posługiwać się platformą szkoleniową i pracować z grupą według metody projektu. Teraz nadszedł czas na młodzież – ich zadaniem jest wybór postaci, o których chcieliby stworzyć projekt. Wymóg jest jeden – bohaterowie muszą być związani z ich gminą.

Byłam pozytywnie zaskoczona reakcją uczniów – mówi Żaneta Mazurkiewicz, opiekunka grupy projektowej ze Szkoły Podstawowej im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wielkopolskim. – Kiedy poprosiłam ich o wskazanie osób, jakim poświęcimy swoje wpisy, z zapałem przystąpili do szukania informacji. Pytali dziadków, rodziców, sąsiadów, a potem uzasadniali swoje decyzje. Wybór nie był łatwy. Ostateczną decyzję podjęliśmy ze względu na dostępność informacji. Zależało nam, aby osobiście porozmawiać z bohaterami lub osobami z ich otoczenia, które ich znały i pamiętają o ich zasługach. Muszę z dumą przyznać, że nam się to udało. Spotkanie z jednym z naszych bohaterów było bardzo wzruszające. Z niecierpliwością czekamy na kolejne - dodaje Żaneta Mazurkiewicz.

Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej jeszcze nie może zdradzić nazwisk wszystkich bohaterów. Będzie to możliwe dopiero po ich zweryfikowaniu przez ODN i zespół naukowy.

Musimy sprawdzić czy nazwiska się nie powtarzają – wyjaśnia Piotr Gmerek. – Jeśli kilka szkół zgłosi chęć pisania o tej samej osobie, będziemy musieli zdecydować komu przyznać pierwszeństwo. Prosimy o cierpliwość. Już niedługo wszystko będzie jasne.

Projekt „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” realizowany jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz Ogólnopolską Fundację Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Projekt CDEW jest kontynuacją cyklu „eSzkoła”, w którym wcześniej uczestniczyli gimnazjaliści i licealiści z naszego powiatu. O wszystkich aktualnościach i postępach prac uczniów można przeczytać na stronie: www.cdew.pl lub na fanpage’u: www.facebook.com/projekt.cdew.

Pracujesz jako nauczyciel, psycholog lub terapeuta? Chcesz lepiej rozumieć potrzeby swoich podopiecznych i realnie wpływać na ich rozwój? Wybierz studia podyplomowe z integracji sensorycznej lub Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i zdobądź konkretne narzędzia do codziennej pracy. Nie czekaj –…
Uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego chcą wspomóc wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. 
W czwartek, 22 maja w John Dewey School w Obornikach odbyło się podsumowanie międzyszkolnego projektu „Let’s discover some English speaking countries”.
Palić, nie palić - oto jest pytanie - to nazwa konkursu zorganizowany przez Wojewódzką oraz Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Obornikach.
Szkoły ponadpodstawowe rozpoczynają za kilka dni nabór. Na terenie Powiatu Obornickiego aplikować będzie można do 5 placówek.
Do 22 sierpnia ma zakończyć się remont łazienek z prysznicami w budynku internatu w Objezierzu.
Mobilność edukacyjna jest jednym z istotnych punktów w agendzie instytucji UE. W ubiegłym roku Rada UE wydała w tym obszarze zalecenia „Europa w ruchu”, w którym wskazała nowy cel na 2030 rok.