Obrzędy wielkopiątkowe w obornickim kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Wniebowziętej zakończył niecodzienny spektakl słowno-muzyczny.
Kompozytor Joseph Haydn otrzymuje niecodzienne zamówienie od przełożonego zgromadzenia „ Hermandad de la Santa Cueva” w Kadyksie. W odpowiedzi pisze „oratorium bez tekstu” pod tytułem „Siedem Ostatnich Słów Chrystusa Na Krzyżu”. Dzieło na pełną orkiestrę powstaje w 1786 roku, a najbardziej znana wersja na kwartet smyczkowy rok później. Kompozycja przyjęła formę siedmiu sonat instrumentalnych.
W obornickim kościele utwór ten usłyszeliśmy w wykonaniu „Kwartetu Świętogórskiego” w składzie: Łukasz Nazarczuk – I skrzypce, Martyna Szymkiewicz – II skrzypce, Wojciech Czemplik – altówka i Łukasz Kurzawski - wiolonczela.
Między kolejnymi częściami utworu słuchaliśmy rozważań doktora teologii dogmatycznej księdza Grzegorza Strzelczyka w mistrzowskiej interpretacji znanego aktora Olgierda Łukaszewicza.
Wnętrza obornickiego kościoła oraz profesjonalizm wykonawców wytworzył niepowtarzalny wysublimowany nastrój wielkopiątkowego spektaklu.