Budowa ścieżki rowerowej Oborniki – Żerniki
Jeszcze kilkanaście lat temu rower czy motorower był podstawowym środkiem transportu mieszkańców wsi. Rowerem jeździło się na targ, do urzędu, na dworzec PKP. Obecnie jazda rowerem to głównie rekreacja, rozrywka lub aktywność sportowa.
Tworzenie ścieżek rowerowych stało się jednym z zadań organów samorządowych, spełniających oczekiwania społeczne. Ścieżka rowerowa wzdłuż drogi wojewódzkiej 178 oczekiwana jest przez wiele osób od wielu lat. Jej budowa stała się nawet propozycją do budżetu obywatelskiego.
Wieloletnie starania znalazły wreszcie swój finał. 15 marca 2024 ogłoszono wyniki przetargu na wykonanie ścieżki rowerowej. Oficjalnie przedsięwzięcie nosi nazwę: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 187 Oborniki -Żerniki w zakresie budowy ścieżki rowerowej. Zgodnie z dokumentacją projektową inwestycja dotyczy budowy ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej oraz z kostki betonowej bezfrezowej o długości 5590,40m.
W celu realizacji zadania przewidziano wycinkę 117 drzew oraz 639 m2 krzewów. Do przesadzenia wskazano 43 drzewa. Czy ta wycinka jest akceptowana przez aktywistów ekologicznych?
W wyniku przeprowadzonego postępowania jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A. ul. Toruńska 200, 62-600 Koło i Wykonawstwo, projekty i nadzory „WPN” Maciej Stasiak, ul. Osiedle Widok 27, 62-800 Chodzież za cenę brutto 15 440 104,95 zł (słownie złotych: piętnaście milionów czterysta czterdzieści tysięcy sto cztery i 95/100). Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zadania w ciągu 480 dni od podpisania umowy.