Obornicki Ośrodek Kultury: Prace projektowe mają zająć sto dni

Sprawa Obornickiego Ośrodka Kultury nabiera rozpędu.
W poniedziałek, 29 marca Burmistrz Obornik Tomasz Szrama w obecności dyrektora Adama Krasickiego podpisał umowę z firmą Home of Houses, reprezentowaną przez pochodzącego z Obornik prezesa Rafała Mysiaka. Umowa opiewająca na kwotę 157 440,00 zł dotyczy wykonania projektu nowego budynku, a właściwie kompleksu budynków, w których mieścił będzie się Obornicki Ośrodek Kultury.
Prace projektowe mają zająć sto dni i obejmą plan rozbiórki starego budynku oraz projekt nowego wraz z amfiteatrem, według przygotowanego programu funkcjonalno-użytkowego.
rodzaj, przeznaczenie pomieszczenia |
oczekiwania Zamawiającego |
Sala widowiskowa ogólna |
sala powinna stwarzać możliwość organizowania zarówno koncertów na siedząco jak i na stojąco (scena na podwyższeniu/mobilna widownia lub jej część). Ilość miejsc siedzących na widowni – 400, sala klimatyzowana, wygodne fotele |
Scena |
scena wyniesiona z kulisami bocznymi (za kotarami co najmniej po 2m z każdej strony), możliwość projekcji obrazu na horyzoncie sceny (mobilny ekran), rampa do nagłośnienia, oświetlenia, większych instrumentów; infrastruktura do podwieszenia scenografii teatralnej łatwy dostęp do garderób dla artystów, stanowisko operatorów dźwięku i światła |
Zaplecze sceny |
zaplecze dla sprzętu i elementów scenografii w bezpośrednim sąsiedztwie, garderoby: 2 pomieszczenia kilkuosobowe, przy garderobach toaleta (przystosowana dla osób niepełnosprawnych) |
Hol wejściowy i foyer |
odpowiednio przestronna, reprezentacyjna („witacz”) przestrzeń, zawierająca, oprócz podstawowej funkcji komunikacyjnej (rozkład kierunków ruchu, w tym komunikacji pionowej) takie funkcje jak: przestrzeń wystawiennicza, prezentacja bieżącej i stałej oferty ośrodka, prezentacja dokonań i wydarzeń archiwalnych ośrodka, zakup biletów/informacja, szatnia wieszakowa, poczekalnia, antrakt, spotkania bezpośrednio po spektaklu z artystami (autografy, zdjęcia), prezentacja otwartych wystaw stałych i okazjonalnych, możliwość rozstawienia i konsumpcji cateringowej, automaty do napojów i przekąsek, wejście do zespołu toalet |
Zespół toalet |
ilość i rodzaj dostosowane do ilości użytkowników zgodnie z przepisami prawa budowlanego (warunki techniczne) |
Sala kinowa |
układ amfiteatralny na ok. 200 miejsc, możliwość wykorzystania na kameralne koncerty, spektakle teatralne lub jako sala wykładowa (konferencyjna), przestrzeń i instalacja nagłośnienia kinowego, możliwość wyświetlania seansów 3D. |
Pom. technologii kina |
projektornia (piętro, antresola), pom. pracowników, magazynek z małym zapleczem socjalnym pracowników kina |
Powierzchnie związane z kinem: toalety, szatnie |
na wypadek czasowego wyłączenia innych części obiektu (od holu głównego (foyer) a tym samym od głównego zespołu toalet) należy przewidzieć przy sali kinowej szatnie wieszakowe i mały zespół sanitariatów dla gości (widzów) |
Mały hol kina, kawiarenka/bistro z małym zapleczem |
przestrzeń na przerwy w wykładach, konferencjach, mieszcząca 200 osób, w tym część konsumentów kawiarenki, oprócz stałych stolików kawiarenki/bistro przewidzieć powierzchnię do aranżacji dodatkowych, mobilnych stołów (blatów) do konsumpcji cateringowej, hol kina funkcjonalnie połączyć z foyer (holem głównym) i zespołem toalet ogólnodostępnych, prezentacja oferty (kasa biletowa/informacja na wypadek wyłączenia z działania holu sali widowiskowej). Kawiarenka/bistro: konsumpcja przy kilku stolikach stałych (na siedząco lub/i stojąco) sytuowanych na powierzchni holu sali kinowej (otwarta, w aneksie lub z możliwością szklanego bądź ażurowego wydzielenia)), możliwość podania produktów deserowych (cukierniczych, lodów) napojów zimnych, kawy, herbaty, ale też ciepłych dań szybkiego przygotowania typu bistro (kebab, frytki, burgery, hot-dogi itp.), małe zaplecze socjalno-sanitarne – zgodnie z przepisami prawa budowlanego (warunki techniczne) i sanitarnymi. Powinien być zapewniony dostęp konsumentów do zespołu toalet i szatni |
Zaplecze administracyjne |
gabinet dyrektora ok. 15 m², sekretariat – min. 12 m², biuro księgowej – ok. 10 m², 3 pomieszczenia dla instruktorów dwuosobowe, salka narad dla 10 osób |
Pomieszczenia magazynowe |
2 pomieszczenia magazynowe, jedno z możliwością składowania elementów drobnych na regałach, drugie z możliwością składowania i przechowywania elementów wielkowymiarowych (w tym np. fortepianu, rekwizytów scenicznych, zwojów wykładziny i tła scenicznego itp.), nieskrępowany dostęp |
Zaplecze socjalno-sanitarne |
pomieszczenia socjalne: na potrzeby pracowników administracyjnych, instruktorów i artystów: szatnie, kuchenka-stołówka (rotacyjnie), łazienki, sanitariaty zgodnie z przepisami BHP |
Pomieszczenia gospodarcze i techniczne budynku |
zgodnie z potrzebami |
Komunikacja |
rozkład komunikacji poziomy i pionowy (nad holem i foyer w parterze) |
Zespół sal zajęć warsztatowych |
pracownia plastyczna z zapleczem – łącznie min. 40m2, pracownia muzyczna ze studiem nagrań i magazynem na instrumenty – ok. 60m2 (wygłuszenie), sala baletowa z osobną szatnią i łazienką – łącznie ok. 90m2 (lustra, poręcze, odpowiednia wykładzina), sala wielofunkcyjna – ok. 40 m2, sala z małym zapleczem kuchennym – zajęcia kulinarne/zajęcia dla małych dzieci – ok. 60 m2 |
Na wizualizacjach przygotowanych w oparciu o wstępną koncepcję obiektu, budynek jest jasny, przestronny i nowoczesny, ale także przytulny i funkcjonalny. Wierzymy, że już wkrótce zacznie służyć naszym mieszkańcom.