Przejdź do głównej treści

Obornicki Ośrodek Kultury: Prace projektowe mają zająć sto dni

| oborniki.pl | Lokalne

Sprawa Obornickiego Ośrodka Kultury nabiera rozpędu.

W poniedziałek, 29 marca Burmistrz Obornik Tomasz Szrama w obecności dyrektora Adama Krasickiego podpisał umowę z firmą Home of Houses, reprezentowaną przez pochodzącego z Obornik prezesa Rafała Mysiaka. Umowa opiewająca na kwotę 157 440,00 zł dotyczy wykonania projektu nowego budynku, a właściwie kompleksu budynków, w których mieścił będzie się Obornicki Ośrodek Kultury.

Prace projektowe mają zająć sto dni i obejmą plan rozbiórki starego budynku oraz projekt nowego wraz z amfiteatrem, według przygotowanego programu funkcjonalno-użytkowego.

rodzaj, przeznaczenie pomieszczenia

oczekiwania Zamawiającego

Sala widowiskowa ogólna

sala powinna stwarzać możliwość organizowania zarówno koncertów na siedząco jak i na stojąco (scena na podwyższeniu/mobilna widownia lub jej część). Ilość miejsc siedzących na widowni – 400, sala klimatyzowana, wygodne fotele

Scena

scena wyniesiona z kulisami bocznymi (za kotarami co najmniej po 2m z każdej strony), możliwość projekcji obrazu na horyzoncie sceny (mobilny ekran), rampa do nagłośnienia, oświetlenia, większych instrumentów; infrastruktura do podwieszenia scenografii teatralnej łatwy dostęp do garderób dla artystów, stanowisko operatorów dźwięku i światła

Zaplecze sceny

zaplecze dla sprzętu i elementów scenografii w bezpośrednim sąsiedztwie, garderoby: 2 pomieszczenia kilkuosobowe, przy garderobach toaleta (przystosowana dla osób niepełnosprawnych)

Hol wejściowy i foyer

odpowiednio przestronna, reprezentacyjna („witacz”) przestrzeń, zawierająca, oprócz podstawowej funkcji komunikacyjnej (rozkład kierunków ruchu, w tym komunikacji pionowej) takie funkcje jak: przestrzeń wystawiennicza, prezentacja bieżącej i stałej oferty ośrodka, prezentacja dokonań i wydarzeń archiwalnych ośrodka, zakup biletów/informacja, szatnia wieszakowa, poczekalnia, antrakt, spotkania bezpośrednio po spektaklu z artystami (autografy, zdjęcia), prezentacja otwartych wystaw stałych i okazjonalnych, możliwość rozstawienia i konsumpcji cateringowej, automaty do napojów i przekąsek, wejście do zespołu toalet

Zespół toalet

ilość i rodzaj dostosowane do ilości użytkowników zgodnie z przepisami prawa budowlanego (warunki techniczne)

Sala kinowa

układ amfiteatralny na ok. 200 miejsc, możliwość wykorzystania na kameralne koncerty, spektakle teatralne lub jako sala wykładowa (konferencyjna), przestrzeń i instalacja nagłośnienia kinowego, możliwość wyświetlania seansów 3D.

Pom. technologii kina

projektornia (piętro, antresola), pom. pracowników, magazynek z małym zapleczem socjalnym pracowników kina

Powierzchnie związane z kinem: toalety, szatnie

na wypadek czasowego wyłączenia innych części obiektu (od holu głównego (foyer) a tym samym od głównego zespołu toalet) należy przewidzieć przy sali kinowej szatnie wieszakowe i mały zespół sanitariatów dla gości (widzów)

Mały hol kina,  kawiarenka/bistro z małym zapleczem

przestrzeń na przerwy w wykładach, konferencjach, mieszcząca 200 osób, w tym część konsumentów kawiarenki, oprócz stałych stolików kawiarenki/bistro przewidzieć powierzchnię do aranżacji dodatkowych, mobilnych stołów (blatów) do konsumpcji cateringowej, hol kina funkcjonalnie połączyć z foyer (holem głównym) i zespołem toalet ogólnodostępnych, prezentacja oferty (kasa biletowa/informacja na wypadek wyłączenia z działania holu sali widowiskowej).

Kawiarenka/bistro:  konsumpcja przy kilku stolikach stałych (na siedząco lub/i stojąco) sytuowanych na powierzchni  holu sali kinowej  (otwarta, w aneksie lub z możliwością szklanego bądź ażurowego wydzielenia)), możliwość podania produktów deserowych (cukierniczych, lodów) napojów zimnych, kawy, herbaty, ale też ciepłych dań szybkiego przygotowania typu bistro (kebab, frytki, burgery, hot-dogi itp.), małe zaplecze socjalno-sanitarne – zgodnie z przepisami prawa budowlanego (warunki techniczne) i sanitarnymi. Powinien być zapewniony dostęp konsumentów do zespołu toalet i szatni

Zaplecze administracyjne

gabinet dyrektora ok. 15 m², sekretariat – min. 12 m², biuro księgowej – ok. 10 m², 3 pomieszczenia dla instruktorów dwuosobowe, salka narad dla 10 osób

Pomieszczenia magazynowe

2 pomieszczenia magazynowe, jedno z możliwością składowania elementów drobnych na regałach, drugie z możliwością składowania i przechowywania elementów wielkowymiarowych (w tym np. fortepianu, rekwizytów scenicznych, zwojów wykładziny i tła scenicznego itp.), nieskrępowany dostęp

Zaplecze socjalno-sanitarne

pomieszczenia socjalne: na potrzeby pracowników administracyjnych, instruktorów i artystów: szatnie, kuchenka-stołówka (rotacyjnie), łazienki, sanitariaty zgodnie z przepisami BHP

Pomieszczenia gospodarcze i techniczne budynku

zgodnie z potrzebami

Komunikacja

rozkład komunikacji poziomy i pionowy (nad holem i foyer w parterze)

Zespół sal zajęć warsztatowych

pracownia plastyczna z zapleczem – łącznie min. 40m2, pracownia muzyczna ze studiem nagrań i magazynem na instrumenty – ok. 60m2 (wygłuszenie), sala baletowa z osobną szatnią i łazienką – łącznie ok. 90m2  (lustra, poręcze, odpowiednia wykładzina), sala wielofunkcyjna – ok. 40 m2, sala z małym zapleczem kuchennym – zajęcia kulinarne/zajęcia dla małych dzieci – ok. 60 m2

Na wizualizacjach przygotowanych w oparciu o wstępną koncepcję obiektu, budynek jest jasny, przestronny i nowoczesny, ale także przytulny i funkcjonalny. Wierzymy, że już wkrótce zacznie służyć naszym mieszkańcom.

Sala do terapii integracji sensorycznej w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku została całkowicie odnowiona. Dzięki pracy wolontariuszy Grupy Amica oraz wsparciu Fundacji Amicis powstało miejsce dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami – przyjazne, funkcjonalne i gotowe do codziennej…
Do Wojewody Wielkopolskiej złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Terenowe Biuro Paszportowe (TBP) w Obornikach zaprasza od poniedziałku do piątku. Co potrzebne jest do złożenia wniosku?
W dniu 25 kwietnia 2025 roku odbyła się w Rogoźnie Inauguracja Rogozińskiego Questu Powstańczego oraz Rajd z questem szlakiem Powstania Wielkopolskiego w Rogoźnie.
1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Na aktywne spędzenia majówki zaprasza Centrum Rekreacji Oborniki. Będzie otwarte przez cały weekend!
W Starostwie Powiatowym w Obornikach otwarto Terenowy Punkt Paszportowy. To ogromny sukces Powiatu Obornickiego.