Przejdź do głównej treści

Co z budową dworca kolejowego w Obornikach?

| Łukasz | Lokalne

Poseł Krzysztof Paszyk skierował w sprawie dworca PKP w Obornikach interpelację poselską do Ministra Infrastruktury. 

Zdaniem obornickiego parlamentarzysty PKP S.A. nie wywiązała się z zapowiedzi budowy dworca. Gmina Oborniki zdołała poczynić duże inwestycje w ramach Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Wszyscy czekają teraz na wywiązanie się ze swoich zapowiedzi spółki kolejowej. 

Poseł Krzysztof Paszyk napisał w poniedziałek 11 stycznia na swoim profilu społecznościowym:

Spółka PKP S.A. buduje kolejne dworce kolejowe. W województwie wielkopolskim do 2023 r. planowana jest budowa lub modernizacja 13 dworców kolejowych tzw. systemowych. Niestety, mimo wcześniejszych zapowiedzi, na tej liście nie ma dworca w Obornikach!
PKP S.A od lat zapowiadała budowę dworca systemowego na stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto. Miała to być w założeniu część Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego, obejmującego również dworzec autobusowy, parkingi, nowy peron. Gmina Oborniki oraz Samorząd Wojewódzki wykonały swoją część planu. Mamy już w Obornikach nowy, funkcjonalny dworzec autobusowy wraz z parkingami. Mamy nowy peron i zmodernizowaną linię kolejową. A dworca, który miała postawić PKP S.A, jak nie było, tak nie ma!
Dziś skierowałem w tej sprawie interpelację poselską do Ministra Infrastruktury, pytając:
1. Dlaczego spółka PKP S.A. nie wywiązała się z zapowiedzi budowy dworca kolejowego Oborniki Wielkopolskie Miasto?
2. Dlaczego w planach inwestycyjnych spółki PKP S.A. na najbliższe lata konsekwentnie pomija się budowę dworca systemowego w Obornikach?
3. Kiedy spółka PKP S.A wywiąże się z wcześniejszych zapowiedzi i wybuduje w Obornikach dworzec systemowy?

 

Poseł na Sejm RP                                                             Oborniki, dnia 11.01.2021 rok

Krzysztof Paszyk

Klub Parlamentarny

Koalicja Polska -

PSL, UED, Konserwatyści

                                                                               Sz. Pani

                                                                              Elżbieta Witek

                                                                               Marszałek Sejmu RP

            Na podstawie art. 191 i 192 Regulaminu Sejmu RP wnoszę interpelację poselską skierowaną do Pana Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury w sprawie budowy dworca kolejowego Oborniki Wielkopolskie Miasto.

                                                                                         Z poważaniem

                                                                                    /-/ Krzysztof Paszyk

 

                                                                             Sz. Pan

                                                                              Andrzej Adamczyk

                                                                              Minister Infrastruktury                                                                          

 

Interpelacja poselska

   w sprawie budowy dworca kolejowego Oborniki Wielkopolskie Miasto

    W ostatnich latach podlegająca Panu Ministrowi spółka PKP S.A. zapowiadała budowę dworca systemowego na stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto. Niestety wszelkie działania w tym kierunku ustały, a spółka PKP S.A. w swoich planach inwestycyjnych nie wymienia zapowiadanego wcześniej budynku dworca (zawierającego poczekalnie i punkty usługowe) mającego powstać                  w Obornikach. Ogłoszona lista 13 zadań inwestycyjnych na wielkopolskich dworcach kolejowych do roku 2023 r. pomija Oborniki, będące ważnym punktem codziennego dojazdu do Poznania tysięcy mieszkańców aglomeracji poznańskiej.

      Pierwotnie plan budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego zakładał budowę dworca autobusowego oraz miejsc parkingowych przez gminę Oborniki, przebudowę peronów przez spółkę PKP PLK S.A, oraz budowę nowego budynku dworca przez spółkę PKP S.A. Zarówno gmina Oborniki, jak i PKP PLK S.A wywiązały się ze swojej części planu, realizując ww. inwestycje. Brakującym elementem obornickiego ZCP pozostaje nowy budynek dworca. Z niewiadomych przyczyn spółka PKP S.A. konsekwentnie pomija Oborniki w swoich planach inwestycyjnych i nie chce wywiązać się ze „swojej” części planu budowy nowego centrum przesiadkowego.

         W związku z powyższym proszę Pana Ministra o odpowiedź na następujące pytania:

  1. Dlaczego spółka PKP S.A. nie wywiązała się z zapowiedzi budowy dworca kolejowego Oborniki Wielkopolskie Miasto?
  2. Dlaczego w planach inwestycyjnych spółki PKP S.A. na najbliższe lata konsekwentnie pomija się budowę dworca systemowego w Obornikach?
  3. Kiedy spółka PKP S.A wywiąże się z wcześniejszych zapowiedzi i wybuduje w Obornikach dworzec systemowy?

Z poważaniem

                                                                                     /-/ Krzysztof Paszyk

 

W sobotnie, słoneczne południe – 14 czerwca 2025 roku – do Ryczywołu przybyła grupa zaprzyjaźnionych wolontariuszy Zakonu Joannitów z Niemiec. Julius Bardt, Moritz Hollmann, Friedrich Kippenberg oraz Fabian Reischauer przyjechali z kolejnym transportem sprzętu medycznego i pomocniczego, który zasil…
W niedzielę, 15 czerwca w Zespole Szkół im. Gen. T. Kutrzeby odbyła się VIII Olimpiada Integracyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciel.
Na sieci wodociągowej w Kowanowie zamontowano właśnie nowy element – zawór odpowietrzająco-napowietrzający. Choć dla wielu mieszkańców może brzmieć to jak kolejny trudny w nazwie szczegół techniczny, to w rzeczywistości – ważny krok w stronę jeszcze sprawniejszego i bezpieczniejszego systemu wodoci…
Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…