Przejdź do głównej treści

Można składać wnioski do programu Dobry Start

| Łukasz | Komunikaty

Od 1 lipca rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta – dodaje Nowicka.

Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS – również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

Moduł VI – Bezpłatne narzędzia KSeF – Aplikacja Mobilna KSeF - to kolejne szkolenie, na które zaprasza Naczelnik Urzędu Skarbowego w Obornikach.
W poniedziałek, 24 listopada 2025 r., w godz. 8:00–12:00 zaplanowano przerwę w dostawie wody w Słonawach. Utrudnienia wynikają z prac modernizacyjnych prowadzonych przez PWiK Oborniki.
Od 24 listopada do 8 grudnia 2025 r. przejazd z ul. Kowanowskiej przez przejazd kolejowy będzie zamknięty z powodu prac związanych z przebudową linii kolejowej i budową drugiego toru. Ograniczenia znacząco wpłyną na codzienny dojazd od tej strony miasta. 
Od 24 listopada do 12 grudnia 2025 r. prowadzony będzie kluczowy etap przebudowy linii kolejowej, w tym budowy mostu kolejowego w Obornikach. Prace te powodują znaczące zmiany w kursowaniu pociągów na trasie Poznań–Piła.
Enea Operator zapowiedziała planowane wyłączenia energii w gminach Oborniki, Ryczywół i Rogoźno. Utrudnienia potrwają od 24 do 27 listopada 2025 r.
IMGiW wydał ostrzeżenie pierwszego stopnia dotyczące oblodzenia dróg i chodników. Ślisko może być od północy do godzin porannych 21 listopada 2025 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Obornikach zapraszana XXIII (23) sesję Rady Miejskiej w Obornikach. W porządku obrad znajdują się m.in. punkty dotyczące stawek podatków czy obornickiego schroniska Azorek.