Biuro Rzeczy Znalezionych. Kiedy działa?
Telefony oraz rowery - to tylko część rzeczy, które można odebrać w Biurze Rzeczy Znalezionych w Starostwie Powiatowym w Obornikach.
W Starostwie Powiatowym w Obornikach znajdują się nieodebrane przedmioty zagubione przez właścicieli – m.in. telefony oraz rowery. Zgodnie z art. 187 Kodeksu cywilnego po okresie dwóch lat prawo własności do rzeczy przejdzie na znalazcę, o ile odbierze rzecz w wyznaczonym terminie. W przypadku nieodebrania rzeczy w wyznaczonym terminie na mocy art. 19 ust. 1 ustawy o rzeczach znalezionych, właścicielem rzeczy stanie się Powiat Obornicki - informuje powiatobonicki.pl
Kiedy można odebrać zgubę?
Rzecz znalezioną można odebrać w poniedziałek w godz. od 8.00 do 15.00, od wtorku do piątku w godz. od 7.00 do 14.00 (tel. 061 29 73 102).
Warunkiem odebrania rzeczy znalezionej jest okazanie dokumentu potwierdzającego prawo własności, a w przypadku braku takiego dokumentu, po złożeniu szczegółowego opisu tej rzeczy, czyli określeniu wyglądu, znaków szczególnych i podaniu cech świadczących, że dana rzecz jest własnością osoby zgłaszającej się do tut. Biura.
Chcąc odebrać swoją rzecz należy pamiętać o zabraniu ze sobą dowodu tożsamości.