Przejdź do głównej treści


Wyróżnij swój produkt dzięki etykiecie! Niepozorna naklejka jako fundament marki

| Artykuł sponsorowany (AF) | Gospodarka

Etykiety już dawno przestały pełnić jedynie funkcję informacyjną. Dziś to doskonałe narzędzie marketingowe, będące w stanie znacznie wpłynąć na postrzeganie marki.

Wiele osób określa je nawet mianem wizytówki produktu. To właśnie na etykiecie znajdują się najistotniejsze dane na temat produktu oraz firmy, takie jak logo, slogan, krótki opis mający za zadanie przyciągnąć uwagę klienta. Właściwie zaprojektowana etykieta wzbudza zainteresowanie i skłania do bliższego zapoznania się z danym produktem. W czasach, w których konsumenci poszukują nie tylko jakościowego produktu, lecz również przedmiotów o atrakcyjnym wyglądzie, etykiety zyskują na znaczeniu. Trend ten jest szczególnie widoczny w branży kosmetycznej, gdzie producenci raz za razem prześcigają siebie nawzajem w nowych, designerskich koncepcjach – po to, by zrzeszyć ku sobie jak najliczniejszą grupę klientów oraz potencjalnych osób zainteresowanych zakupem. Już dziś poznaj najpopularniejsze trendy w projektowaniu etykiet i dowiedz się, jak ogromną rolę odgrywa ich druk!

Minimalizm, personalizacja, ekologia – cechy etykiet samoprzylepnych

W dynamicznym świecie pełnym rozmaitych bodźców, wielu ludzi poszukuje minimalizmu nie tylko we wnętrzach swoich mieszkań, lecz także produktach. Proste kreacje, czyste linie, oszczędność kolorów oraz czytelne fonty – to właśnie te cechy zauważa się wśród nowoczesnych etykiet samoprzylepnych, które zdobią między innymi kosmetyki czy produkty spożywcze. „Mniej znaczy więcej” to złota zasada; eliminacja zbędnych zdobień ma skupiać się na esencji produktu, istotnych elementach z punktu widzenia marki. To właśnie minimalizm pomaga w budowie spójnego wizerunku całej firmy; prosty projekt jest znacznie łatwiej kojarzony, a to zaś przyczynia się do budowania świadomości marki pośród konsumentów. Tego rodzaju zastosowanie pozwala na eksperymentowanie z formatami i materiałami, ponieważ proste wzornictwo o wiele łatwiej dostosować do różnych rozmiarów oraz kształtów etykiet. Minimalizm to jednak nie wszystko; warto połączyć go z personalizacją, dążąc w ten sposób do uzyskania unikatowych etykiet. Można tego dokonać dzięki oryginalnym grafikom, a także komunikatom. Opcji jest naprawdę wiele; ważne, by były one maksymalnie przemyślane. W okresach świątecznych, wiele marek sięga również po etykiety nawiązujące do tego magicznego czasu, ozdabiając swoje produkty licznymi symbolami świąt, takimi jak śnieżynki, renifery czy dzwoneczki. Równie ważna w produkcji etykiet jest dziś ekologia; marki coraz częściej podkreślają znaczenie odpowiedzialnego podejścia do tworzenia opakowań, mając na celu zminimalizowanie swojego wpływu na planetę. W efekcie współczesne projektowanie ekologicznych etykiet skupia się wokół wykorzystywania biodegradowalnych materiałów, jak na przykład karton lub papier – pochodzących z odnawialnych źródeł. Wzrasta również popularność tworzyw z recyklingu, pozwalających na wykorzystanie istniejących zasobów, a przy tym również zmniejszenie ilości odpadów.

Nowoczesna technologia druku w produkcji etykiet samoprzylepnych – co warto wiedzieć?

Jednym z najważniejszych aspektów w procesie doboru oraz produkcji etykiet samoprzylepnych jest zastosowanie nowoczesnych technologii druku. To właśnie dzięki nim można otrzymać wyjątkowo precyzyjne, a przy tym naprawdę efektywne oznakowanie opakowań. Ogromną popularnością cieszy się  druk cyfrowy, najlepiej przystosowany do obecnych wymagań rynku. Druk ten przebiega na żądanie, co oznacza, że drukarnia jest w stanie stworzyć tyle etykiet, ile aktualnie potrzebuje firma – nie mniej, nie więcej. Dodatkowo, klienci mają możliwość dokonywania poszczególnych modyfikacji na etykietach, gdyż obraz zapisywany jest na komputerze; wystarczy lekka zmiana grafiki, by wdrożyć projekt w życie. Nowoczesne techniki druku pozwalają nanosić obraz na tekstylia, kolorowe kartony, a także materiały syntetyczne, dając tym samym firmom niestandardowe możliwości reklamy. Jedną z firm, która na co dzień posługuje się drukiem cyfrowym w tworzeniu materiałów jest drukarnia etykiet Grafpress, wykonująca etykiety samoprzylepne na specjalne zamówienie klientów z różnych branż. Interesująca, estetyczna oraz nowoczesna etykieta będzie w stanie dotrzeć z ofertą do szeregu zainteresowanych, zwiększając rozpoznawalność marki. Warto wziąć pod uwagę powyższe trendy w projektowaniu etykiet, a jednocześnie nie bać się nieco eksperymentować z ich formą. W końcu ten, kto nie próbuje, odcina sobie ścieżkę do powiększenia grona stałych klientów!

Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy.
Już nie wysoka inflacja, ale dług publiczny szybko zbliżający się do konstytucyjnego progu 60 proc. PKB zagraża finansom państwa i jego stabilności ekonomicznej – wskazują ekonomiści ankietowani przez Europejski Kongres Finansowy. Nowy raport wskazuje na potrzebę stworzenia jasnej strategii gospo...
Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów.
Samoobsługa pracownicza to stosunkowo nowe pojęcie, które wiąże się bezpośrednio z outsourcingiem kadr i płac.
Najnowsze dane nie pozostawiają złudzeń. Rekordowy wzrost cen masła utrzyma się przed świętami.
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, któr...
Ceny prądu dla gospodarstw domowych po 1 stycznia 2025 roku pozostaną na dotychczasowym poziomie - informuje w social mediach Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska.