fbpx

Umów wizytę w urzędzie skarbowym

Administracja skarbowa zachęca do umawiania się na wizytę. Poprawi to bezpieczeństwo, ale też skróci czas pobytu w urzędzie.

Od 26 października 2020 r. kolejne województwa wdrażają nowy model obsługi podatników.

  • Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” została wprowadzona, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podatników.
  • Już w połowie listopada rozwiązanie to będzie funkcjonować w całym kraju.

Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji” – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska.

Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. „Cieszę się, że wielkopolskie doświadczenia przełożą się na rozwiązanie, które zostanie wdrożone w całym kraju.” – mówi Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, Marek Pospieski

26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim, śląskim i warmińsko-mazurskim. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.

Jak się umówić na wizytę

Wizytę w urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego można umówić:

  • przez internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego,
  • telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,
  • w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.

Podatnicy doceniają nową usługę

Ankieta przeprowadzona wśród podatników pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.