Skip to main content


System eSCOR dostępny dla kierowców z Obornik. Na czym on polega?

| Artykuł sponsorowany | Moto

Kierownicy z Obornik, podobnie jak osoby zmotoryzowane ze wszystkich innych miejscowości w Polsce, od niedawna mogą korzystać z systemu eSCOR. Na czym on polega i jak się nim posługiwać? Przeanalizujmy dokładniej to rozwiązanie.

Czym jest system eSCOR?

Skrót eSCOR rozwija się jako Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. To nowa usługa online wprowadzona przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), za pomocą której można sprawdzić, jak towarzystwa traktują Cię jako kierowcę. System eSCOR jest dostępny za pośrednictwem strony internetowej UFG – wystarczy stworzyć konto na portalu instytucji i się zalogować, aby skorzystać z tego rozwiązania.

Obsługa usługi jest bardzo łatwa, wręcz intuicyjna, więc poradzi sobie z nią każdy, nawet użytkownicy z niewielkim doświadczeniem w eksploatacji komputera. Po zalogowaniu się do portalu UFG wystarczy bowiem wejść w zakładkę „Ocena eSCOR”, po czym kliknąć w przycisk „Nowy wniosek o ocenę eSCOR” i zaakceptować zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych, po czym zostanie wyświetlony raport zawierający analizę. Ma on formę zarówno tekstową, jak i graficzną, dzięki czemu jest czytelny i pozwala na dokładne przyjrzenie się zawartym w nim informacjom.

Czym jest system eSCOR

Usługa ocenia kierowcę w pięciostopniowej skali – od 1 do 5, przy czym im wyższa liczba, tym lepsza ocena. Co ważne, podany szacunek jest relatywny, tzn. odnosi się do innych kierowców z tej samej grupy wiekowej i odpowiada na pytanie, jak w porównaniu z nimi postrzegany jest użytkownik, dla którego został wygenerowany raport. Można się z niego dowiedzieć np. tego, jaki procent osób z Twojej grupy wiekowej kontynuuje OC dłużej niż 5 lat i jak na ich tle wypada historia Twoich szkód. Wszystkie te aspekty są ważne przy wyliczeniu składki i uwzględnia je kalkulator OC PZU, AXA, Benefia, Generali i każdego innego towarzystwa działającego na polskim rynku.

W eSCOR można poznać też szczegóły dotyczące zawieranych kolejno przez kierowców polis ubezpieczeniowych – zarówno OC, jak i AC. Użytkownik otrzymuje wgląd w komplet informacji na temat przebiegu swoich ubezpieczeń i spowodowanych przez siebie szkód, z powodu których wypłacono odszkodowanie. W razie zidentyfikowania jakichkolwiek błędnych danych w raporcie wygenerowanym w eSCOR możliwe jest pozostawienie zgłoszenia.

Zalety i wady eSCOR

Co ważne, ocena, którą otrzymuje kierowca, w praktyce nie ma żadnego znaczenia – jej charakter jest wyłącznie informacyjny. Towarzystwa nie biorą jej pod uwagę podczas wyliczania składki ubezpieczeniowej, poza tym wiele osób otrzymuje niespodziewanie niskie oceny. Nie należy się tym jednak przejmować, bo nie oznacza to bynajmniej wysokiej składki OC, która jest zawsze obliczana indywidualnie i z uwzględnieniem wielu innych czynników niebranych pod uwagę w eSCOR. Z ciekawości można sprawdzić ocenę w tym systemie, jednak nie ma co się do niej przywiązywać, podczas gdy ofert ubezpieczenia warto szukać w serwisie kalkulatoroc.org.pl.

O ile usługa oceny kierowcy pozostawia nieco do życzenia i może być uznana za niedostatecznie zrozumiałą, o tyle informacje na temat przebiegu ubezpieczenia i ubezpieczanych pojazdów oraz dotychczasowych szkód są cenne i czytelne. Właśnie dla nich wartko skorzystać z systemu eSCOR, a przy okazji przejrzeć inne usługi dostępne na portalu UFG. Stworzenie konta w nim wymaga założenia Profilu Zaufanego, który można uzyskać w prosty sposób i za darmo.

Jak myć samochód myjką ciśnieniową i nie zrobić szkody?

Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...

Z jakimi problemami musi mierzyć się transport drogowy w najbliższych latach?

Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...

Motoryzacja. W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...

Sprawdź, czy możesz zatankować E10

Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.

Od stycznia zmiana na stacjach paliw

Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...

Auta z USA: historia i fenomen amerykańskich pojazdów

Amerykańskie samochody, symbole wolności i innowacji, zaczęły swoją historię ponad wiek temu. Ford Model T, pierwszy masowo produkowany pojazd, zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny, dając początek erze motoryzacji. Od tamtej pory, samochody z USA stały się nie tylko środkami transportu, ale r...

Czym się charakteryzuje zabudowa typu wywrotka?

Zabudowa typu wywrotka, która montowana jest na bazie samochodu dostawczego do 3,5 tony jest ciekawym i przydatnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców i firm komunalnych. Auto dostawcze jest w stanie wjechać nawet wąskie uliczki i bramy, które są niedostępne dla samochodów ciężarowych.